Як багато ми знаємо про найстарішу в Україні молодіжну військово-патріотичну організацію, що зародилася ще в кінці дев'ятнадцятого століття?
Ще
задовго до Революції гідності і аж до наших днів, де б в нашій країні не
відбувалися заворушення, погроми та інші резонансні заходи за участю молодих
людей правого спрямування, ми в тій чи іншій мірі бачимо їх символіку,
чуємо згадки про них в пресі. Але як багато ми знаємо про найстарішу в
Україні молодіжну організацію, що бере витоки свого
розвитку аж з кінця дев'ятнадцятого століття?
За
часів перебування території сучасної України в складі царської Росії публічне існування
Української націоналістичної організації було просто неможливо, тому
молодим людям, що марили в ті часи про незалежну державу для українського народу, довелося
об'єднається в спортивне товариство. Ідеологічні засади сучасного «Соколу» сформувалися пізніше, під
впливом робіт класиків українського націоналізму ХХ століття, а також
програмних документів ОУН і СНПУ. Великий акцент в ідеології організації завжди робився
на мілітаризм, який в «Соколі» вважається невід'ємною частиною націоналістичної
ідеології. Всупереч публічної декларації ідеології соціал -
націоналізму, побут та спосіб мислення роблять сучасних активістів «Соколу» більш
схожими в своїх переконаннях швидше з традиційними для центральної Європи право-центристами, ніж з ультраправими. Проте, більшості активістів «Сокола», притаманне
неймовірно загострене почуття справедливості. У той момент, коли ці молоді люди стикаються
з тим, що вважають вкрай несправедливим по відношенню до простих людей, або
тим, чому, на їхню думку, просто не місце в нашому суспільстві, негайно
відбувається спонтанна, практично нестримна радикалізація їх поведінки. Саме в такі моменти опоненти «Соколівців» стикаються
зі спортивними навичками, вихованими спортивними традиціями, що беруть свій
початок ще з 1894 року.
Тренування
активістів «Сокола» проходять два-три рази на тиждень. Найчастіше ввечері, рідше вранці. У теплу пору року ці,
патріотично налаштовані, молоді люди вважають за краще проводити свої
заняття спортом в парках або на пересіченій, в ідеалі лісистій, місцевості за
містом, взимку в спортивних залах. Їх розминка починається з силової
аеробіки, що має яскраво виражений атлетичний напрям, і
сприяє розвитку практично
всіх груп м'язів. Досить виснажливі статичні вправи гармонійно чергуються з
динамічними навантаженнями в аеробному режимі, з мінімальною
кількістю не тривалих перерв на відпочинок. Це багато в чому все той же Кроссфіт, що має
чітке мілітарне забарвлення, та якимось непомітним для стороннього
спостерігача чином, перетікає в воркаут, і тим
не менше містить в собі безліч особливостей, елементів вправ та вимог до їх
виконання, що безумовно вказують на спадкоємність у сучасних молодих людей
секретів та методик розвитку своїх фізичних здібностей у
активістів «Сокола» початку дев'ятнадцятого століття. Тут, часом, можна навчиться того, що ніколи
не дізнаєшся навіть в самих дорогих і модних фітнес клубах. Втім, як і члени будь-якої
військово-патріотичної організації, найбільшу увагу у
спорті активісти «Сокола» приділяють навичкам єдиноборств та ножового бою.
«Оті
дурні, що кричать «націоналіст!», не розуміють і ніколи не зрозуміють,
що я зумів об'єднати любов до мого народу з любов'ю до всіх
народів світу»
Остап Вишня
Всупереч
поширеним стереотипам про організації правого і ультраправого спрямування
активісти «Соколу" не культивують та не пропагують насильство. Під час своїх тренувань вони просто вчяться
ефективно його застосовувати, перш за все з метою самооборони. Націоналізм, в їх тлумаченні це не
ненависть до інших, але любов до своєї землі, відданість батьківщині і служіння
своєму народові. Без умовно, в кожній ситуації та спільноті
можуть бути певні винятки, але садизм, тим більше відвертий, в «Соколі», як
правило, не заохочується.
У
більшості активістів «Сокола» немає прихильності до якогось певного виду бойового мистецтва,
швидше за все просто тому, що їх тренування розраховані перш за все на реальні
зіткнення в умовах вулиці. В їх вправах превалюють елементи Муай тай, -
відпрацьовуються переважно удари ліктями та колінами. Звертається увага на захисні прийоми «відхиленнями»
і пересування. Після чого відбувається робота на мішках або грушах. На снарядах працюють кілька раундів по 3
хвилини. Велика увага приділяється вибуховому характеру ударів,
тобто установка дається на максимальну швидкість і силу. Акцент робиться на повторні дії. Удари наносяться як поодинокі, так і
об'єднані в 2-х, 3-х ударні серії. Не менше уваги приділяється розвитку у
активістів навичкам рукопашу (рукопашного бою). Національні види бойових мистецтв тут
рідкість, але аж ніяк не екзотика. Активісти часто запрошують на свої тренування для
проведення майстер-класів адептів Бойового гопака та СПАСу .
Значна частина
тренування присвячується ножовому бою. Відпрацьовувана до філігранності техніка
фінтів та випадів зводиться до «поведінки кобри» - обману противника, раптової
швидкої атаки і негайного максимального розриву дистанції. За словами визнаних
експертів ножового бою, це найефективніша тактика його ведення як на
спортивному турнірі, так і в побутовій різанині.
Кожне тренування
активістів «Сокола» здебільшого повторює попереднє, і тим не менш по-своєму
унікальне,- з кожного з тобою залишається якийсь особливий набір знань,
навичок, закріплюються вже отримані. Атмосферу цих тренувань ми спробували
передати в фотоальбомі і відеосюжеті:
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.