Основа християнства - це слова апостола Іоанна Богослова про те, що Бог є Любов. Пекло ж – це результат вільного вибору кожного, який відбувається ще тут, на землі, а не після смерті.
Неділя про Страшний суд, яка передує Прощеній неділі, налаштовує нас на одну важливу, але не завжди помітну річ. Її зміст говорить нам не тільки про те, що Господь судитиме кожного та весь світ, в якому ми живемо, але й про досить складне відношення християн до покарання, свободи вибору та любові. З точки зору примітивного сприйняття християнського вчення, неділя про Страшний суд виглядає як спроба залякати людину, примусити через обіцянку вічних мук вірити в Бога та творити добро. Мовляв, якщо не виконуватимеш Заповіді Божі, то потрапиш до розжареного пекла.
А іконографічне зображення пекла, яке передає доступними для людського сприйняття засобами складні духовні реалії, також сприймається буквально, без символічної складової. Звідси християнство виглядає як вчення про пекельні муки, які очікують на тих, хто християнином не став.
Проте християнство набагато глибше.
Колись блаженний Августин говорив, що кожна людина повинна пройти через три способи сприйняття віри. За його словами, спочатку людина працює для Бога як раб - через страх покарання. Потім вона сприймає Бога як слуга, бажаючи винагороди. А найвищий ступінь - стати сином та донькою Бога, коли людина виконує Заповіді не через страх покарання, і не через бажання винагороди, а через любов - як дитина, яка любить своїх батьків і слухається їх. Так кожен бажаючий наблизитись до Бога стає справжнім християнином.
Основа християнства - це слова апостола Іоанна Богослова про те, що Бог є Любов. Не пекло, не муки, а Любов! З іншого боку, Бог хоче, щоб усі люди спаслись і прийшли в пізнання Істини. Він не творив зла. Зло - це відсутність добра, воно стало наслідком прояву свободи, якою Господь наділив людину. Звідси пекло стає результатом вільного вибору кожного, який відбувається ще тут, на землі, а не після смерті.
Саме в такому контексті нам слід розглядати зміст неділі про Страшний суд. Це - суд совісті, свободи та Любові. Церква нагадує нам про те, з Ким нас очікує зустріч і як буде співвідноситись життя майбутнього віку і життя тимчасове земне.
Іншими словами, суд відбувається вже: кожного дня, роблячи той чи інший вибір, ми стаємо по праву або по ліву сторону від Христа. Всі наші справи - це шлях до Страшного суда, на якому ми тільки остаточно визначимось, куди саме нас цей шлях привів.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.