Може Тім Бертон і не знає всіх подробиць формування меню для банкетів на пост-совєтських просторах, однак він явно небайдужий саме до вінегрету.
Вінегрет – один з тих салатів, які завжди залишаються
недоїденими після торжества. Відра «олів’є» тануть на очах, миски з «мімозою»
зникають в тарілках гостей за лічені секунди, а від ронделів з «шубою» мало що
зостається вже після перших трьох тостів. Тоді як традиційна окраса святкового
столу – вінегрет – цнотливо стоїть собі, й його спокій лише іноді порушують
жінки на дієті та вегани.
Може Тім Бертон і не знає всіх подробиць формування меню для
банкетів на пост-совєтських просторах, однак він явно небайдужий саме до
вінегрету. Інакше й не назвеш останній вичавлений ним кінотвір – «Похмурі тіні».
Стрічка інтерпретує сюжет популярного в шістдесяті-сімдесяті
роки однойменного американського серіалу. В центрі оповіді – проклятий відьмою-полюбаскою
Анжелікою (Єва Ґрін) вампір Барнабас Коллінз (Джонні Депп), який через двісті
років після смерті відчайдушно намагається повернути собі кохання та відновити
родинну справу.
В таку банальну історію з передбачуваним до скреготу зубів
сюжетом Тім Бертон спробував втиснути всі недоїдки колишніх делікатесів, що
містились у його коморі – він їх ретельно проварив, подрібнив і змішав. У
стрічці легко впізнати талановиту руку майстра, що її створив, однак марно
чекати на оригінальність його витвору – порція «Тіней» по-справжньому потішить лише
найвідданіших фанатів тандему Бертона й Деппа. Вичерпався не сам режисер –
здається, що головним недоліком стрічки є відсутність нетривіального сценарію, або
хоча б такого, який можна було би назвати класикою (як у попередньому
кінополотні Бертона – «Алісі в країні чудес»). Адже добротна затхлість прийомів,
холодне забарвлення кадру й передбачувані складники бертонівських стрічок
виглядають мило і трішки божевільно, лише коли накладаються на цікаву історію. Неправильно
ж змішувати яскраве дарування Бертона з зашарпаною казкою, що аж кишить старими
героями, які перетягують на себе левову частку екранного часу.
Можливо, творці стрічки мали намір врівноважити пишність
антуражу примітивністю оповідки, та чому ж тоді вони силкувались напхати у
фільм якомога більше героїв, жоден з яких – окрім персонажів Деппа й Ґрін – майже
не здобуває нагоди розкритись? Тож глядачеві залишається тільки милуватись
формою цього вінегрету, рецепт якого ясний, як весняна днина.
Роль буряка в салаті «Похмурих тіней» виконує, звісно,
Джонні Депп. Він забарвлює всю стрічку в багряний відтінок свого
персонажа-вампіра Барнабаса. Й хоча образ його героя претендує на гротескну
копію Дракули в виконанні Макса Шрека з геніального «Носферату» Мурнау, та
навіть грим не спотворює впізнавані риси містера Деппа, приземляючи його персонажа
до модних кровопивць-півоньок. Барнабас – марнославний потойбічний убивця,
спроможний, однак, на сентиментальні почуття, та такий, що не цурається цілком
земних задоволень з хтивими жінками. Його вампіризм – умовність, яка дозволяє
вималювати в стрічці кілька кумедних сцен (як-от денний сон у шафі чи
прогулянки під парасолькою) та зробити фільм актуальним і привабливим для
широкої аудиторії. Назагал же герой Деппа дійсно нагадує буряк – дістаний з
комори, ретельно оброблений і приправлений за смаком.
Єва Ґрін чудово впоралась з роллю цибулі в вінегреті. Вона
додала гостроти й брутальності до «Похмурих тіней», і дещо врівноважила засилля
Джонні Деппа в хронометражі. Кращої акторки для ролі злющої, жадібної й мстивої
відьми годі шукати – ця вухаста й грудаста європейська родзинка, звісно,
приречена на сексуально забарвлені іпостасі після свого ню в «Мрійниках»
Бертолуччі. Й як би її не готували, різкий смак цибулі ні з чим не сплутаєш –
навіть якщо вона виглядає, як капловуха пергідрольна білявка.
Зі знаної Мішель Пфайффер та інженю Белли Гіткот вийшли
непогані морквини. Причому місіс Пфайффер – це овоч злежаний, та добре
збережений, а міс Гіткот – свіжа городина, щойно з грядки, струнка й солодка.
Перша грає спадкоємицю роду Коллінзів – Елізабет – сильну, та вкрай знуджену й
розчаровану життям жінку, якій до лиця пишні зачіски й рушниця. А от юна австралійська
красуня Белла Гіткот втілює на екрані кохану упиря-Барнабаса – Жозет, та її
реінкарнацію – Вікторію. Щоправда, ця любовна лінія видається зовсім нікчемною
на тлі пристрасних стосунків Барнабаса й Анжеліки. Ет, ні: вона просто
видається нікчемною.
Хрумкий солоний огірочок – це, беззаперечно, Гелена
Бонем-Картер. Її п’яничка-доктор Джулія виділяється на тлі решти героїв, трохи
відтіняє їх своєю мультяшністю, та вкупі з відьмою Анжелікою привносить у
вінегрет сексуальні нотки. Однак без цього персонажа «Похмурі тіні» втратили би
хіба ефектну кінцівку.
Окремої уваги заслуговує горошок, так недбало увіткнутий у цю
закуску: юна Керолін (Хлоя Ґрейс Морец) та Девід (Гулівер МакҐрат). Присутність
міс Морец, яка вже й самого Скорсезе називає просто Марті, – це данина моді на
акторок-підлітків, наділених, нібито, дивовижним талантом. Подивитись на it-girl прийдуть мільйони тинейджерів, тож
цей зелений горошок має більше спільного з кольором грошей, ніж зі свіжим
акторським даром. А на маленького Гулівера просто любо-дорого глянути – якщо ви
його взагалі помітите, звісно.
Заправлений кров’ю вінегрет під назвою «Похмурі тіні» за
класичним рецептом Тіма Бертона, що подається в ретро-мисці з візерунком 70-их
років – це холодна закусочна страва, після якої виникає нездоланне бажання
посмакувати чимось ще: хоча би «Дракулою Брема Стокера», «Інтерв’ю з вампіром»
або навіть «Носферату». Аби тільки заїсти приторний, набридливий присмак Джонні
Деппа та змарнованого на казна-що перфекціонізму Тіма Бертона.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.