Гнилоцвіт. На кінофестивалі «Молодість» покажуть стрічку про західноєвропейські сімейні цінності.
Західна Європа сита й гниє. Вона сповідує мультикультуралізм,
але не надто щиро, тож досі дозволяє змінювати свої смердючі старечі підгузки
лише білошкірим санітарам. Її влаштовує тільки органічний туалетний папір, а
улюблене дозвілля – страждати від почуття провини перед усім світом.
Європейським режисерам це все давно осточортіло, тож вони
озброїлися кілками, сокирами й рушницями, аби знищити свого головного ворога – щасливу
родину в її дизайнерській теплиці. Витонченої майстерності в цій справі
досягнув Міхаель Ханеке – він спритно труїть, ріже, топить і душить багатий
середній клас. Данці Ларс фон Трієр і Томас Вінтерберг спеціалізуються на
руйнуванні гучних сімейних святкувань, і для цього не нехтують ні педофілами,
ні космічними тілами. А грек Йоргос Лантімос зуб дає, що й престижні передмістя
Еллади кишать збоченцями.
Алекса ван Вармердама – режисера з Голландії – найбільше
розлютили вилощені задні дворики та їхні вгодовані господині, тож він вирішив
як слід познущатися з обох у своєму новому фільмі «Борґман». Для цього він витягує
з-під лісової підстилки такого собі волоцюгу-щезника Каміля Борґмана (Ян Бейвут).
Каміль, своєю чергою, має витягнути всіх скелетів з шафи милої родини Марини (Гадвіх
Мініс) та Рихарда (Єрун Персеваль).
Річ у тім, що у Марини й Рихарда є проблема – у них усе нібито
занадто добре. До такої міри, що заклопотаний чоловік от-от може виявитися схибленим
на власній доньці (наприклад, як у «Натюрморті» австрійця Себастьяна Майзе), а
любляча дружина – любителькою сексу з незнайомцями (як у «Денній красуні»
Бунюеля і Озонівській «Молодій і прекрасній»). Таємниці цього подружжя такі страшні,
що їх неодмінно треба ховати. Саме це вони й роблять у своєму будинку-форті, псевдо-залізобетонний
фасад якого позбавлений вікон і нагадує шматок ізраїльської роз’єднувальної
стіни.
Рудоволоса Марина, як героїня апокаліптичної драми Абеля
Феррари «4:44», займається абстрактним експресіонізмом у переддень кінця її світу.
Рихард, як високопоставлений офісний планктон, щодня, ймовірно, ходить на
роботу, а не до коханки. Діти ходять у школу, няня ходить з ними, а садівник
ходить по садочку з тачкою.
Герої контролюють своє життя і поводяться згідно з етикетом,
аж поки в їхню оселю не внаджується Каміль з лісу. Його прохання помитися випробовує
їхню толерантність і провокує конфлікт. Алекс ван Вармердам впевнений, що в «нормальній»
родині чоловік не б’є чужинця лише за натяк на знайомство з його дружиною, та й
взагалі, бити чужинців – дуже погана прикмета. Присутність Каміля призводить до
того, що герої поступово припиняють виконувати призначені для них соціальні
ролі.
Усі ознаки процвітання Заходу – виписана з-за кордону англомовна
няня, доглянуте дипломованим садівником подвір’я, дві машини й троє гарненьких
діточок – не роблять перебування у власному домі менш страшним, і аж ніяк не
убезпечують від того, що щоночі на вас вилазитиме чужа гола людина. Це навіть не
має бути щезник: законний чоловік чи дружина – теж доволі моторошна постать.
Покази в рамках МКФ «Молодість» 23 і 26 жовтня.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.