Власник сторінки
співредакторка журналу соціальної критики "Спільне"
Дотримання прав ЛГБТ є тестом на демократію та гуманізм сьогоднішньої України
Вчорашній брутальний
напад на організаторів гей-параду став піком гомофобної істерії. У
суспільстві, де соціальні і економічні проблеми загрожують вибухом народного
гніву, владний істеблішмент займається пошуком цапів-відбувайлів, якими стають
усілякі «інші» – мігранти, злиденні, сексуальні меншини. Зростання
ультра-правих настроїв в Україні синхронне грабуванню країни та урізанню
громадянських свобод – показовий патріотизм та моралізаторство, які проявляються
у перейменуванні вулиць, мові ненависті до «чужих», анти-гендерних маршах,
вимогах заборонити аборти і «пропаганду гомосексуальності» є виявом страху,
котрий засліплює. Скривдити когось ще більш безправного – своєрідний
психологічний захист у ситуації, коли прямуючий до авторитаризму політичний
режим не дає владарювати над власним життям та робити справжні діла.
17 травня – Міжнародний день боротьби з гомофобією,
приурочений до дати, коли Всесвітня організація охорони здоров’я виключила
гомосексуальність із списку хвороб, визнавши її варіантом норми. Однак 16
травня Комітет з питань свободи слова та інформації Верховної ради України рекомендував
прийняти законопроект №8711 який вводить
кримінальну відповідальність за «пропаганду
гомосексуальності», поруч з пропагандою фашизму, війни та ксенофобії. В одному
рядку з забороною злочинів проти людства депутати самі хочуть вчинити такий же
злочин нетерпимості. Популістам при владі радо підспівують фашизоїдні молодики – зриваючи
показ фільму про правозахисника Харві Мілка, нападаючи на фотовиставку про
життя ЛГБТ та квір сімей «Своя кімната» Євгенії Бєлорусець, і навіть вдаючись
до фізичного насильства щодо співгромадян. При цьому вистачає лицемірства
називати себе «патріотично налаштованою громадськістю» – під патріотизмом маючи
на увазі знищення залишків демократії в Україні. Чому? Тому що демократія – це
діалог різних, але рівних голосів і вибудовування суспільства договору.
Гомофоби не висловлюють власну думку – вони усіма можливими способами, включно
з побиттям активістів та вандалізмом, намагаються зупинити мовлення інших.
Поширений
псевдо-лібералізм на кшталт «я не проти геїв, хай сплять з ким хочуть, але про
це не розказують» нічим не кращий за безпосередню агресію, адже людське життя
не обмежується «спальнею». Стосунки,
загалом-то, тривають за її стінами. Заборона розповідати про свій досвід і свої
проблеми є насиллям, спричиняє реальні страждання. Мовчазне схвалення гомофобії
покладає на псевдо-лібералів відповідальність за батьків, які виганяють своїх
гомосексуальних дітей, відправляють їх у психлікарні чи виганяють злих духів.
За упередження, криві погляди, смішки за спиною. Дискримінацію на роботі. Напади
на вулиці. Стреси і депресії від постійної напруги конфлікту з суспільством і
найближчим оточенням, які ведуть до серйозніших хвороб. За дітей, яких
відбирають у їх люблячих матерів після смерті партнерки. В Україні намагаються
заборонити розповідати – ні, не про проникаючий анальний контакт, до якого
гомосексуальність не зводиться, як би комусь не хотілось її такою подати – а про
свою любов і стосунки, свій біль і страждання – спричинені безглуздими
упередженням.
Коли чую мову ненависті від начебто православних
віруючих, замислююсь, куди поділись такі гуманістичні цінності (а також
християнські чесноти), як співчуття, солідарність і милосердя. І що буде з
нашою нерозквітлою демократією, адже вона починається з вольтерівського «я не
згоден з жодним вашим словом, але я готовий померти за те, щоб ви мали
можливість висловлювати свою думку». Мова уже навіть не про благополуччя певної
соціальної групи, мова про загальний добробут. Протидія гомофобії стає
нагальним громадянським обов’язком – інакше у суспільстві безпорадності, страху та злості жити усім.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.