Європейці поряд із Херстом та Вінклером хочуть бачити нашого Деяка
Відбулася міні сенсація: полотнами Деяка на престижній
виставці Арт-Монако 2012 (5-8 квітня) європейці цікавилися не менше, ніж
картинами Уорхола, Херста та Вінклера. Одну із чотирьох робіт купили: це –
безумовне визнання успіху та майстерності художника. Критики і мистецтвознавці, які проігнорували
багато стендів, нашому приділяли досить високу увагу. Хоча, з іншого боку, це й
не дивно, адже за два роки роботи Деяка подорожчали у два рази, а це є
неабияким показником. Особливо приємним цей успіх видається на тлі того, що
цього року на виставці Арт-Монако було продано менше картин, ніж минулого.
Думаю, український живопис зацікавив публіку саме завдяки
свіжій безпосередності і колосальній енергетиці. Класичні європейські краєвиди,
виконані у емоційній манері фовізму стихійними кольорами і широкими мазками –
несподівана, оригінальна і яскрава ідея.
Арт-Монако 2012 – це різноманітність стилів (від класики
до контемпорарі) та форм (від скульптури
і живопису до ювелірних виробів та дизайну), широкий діапазон цін (від 2 тисяч
до 35 мільйонів євро) та спектр авторів (від «титанів» арт-ринку, таких як Енді
Уорхол, Рой Ліхтенштейн, Пабло Пікассо, Деміен Херст до ще маловідомих талантів).
Арт-Монако хоч
досить молода виставка (їй лише три роки), але має свій неповторний шарм і
стиль. Лазурне узбережжя, один з кращих конгрес центрів Європи Грімальді Форум.
Близько 70 галерей, автори з 27 країн,
4 000 робіт, відібраних
організаторами.
Купували не лише відомих авторів, а й нові імена, що
підтверджується успіхом нашого Михайла Деяка або, наприклад, популярністю робіт
індонезійських художників.
У плані відкриття нових талантів вітчизняному «Арсеналу»
необхідно брати приклад у іноземних колег. Організатори українських виставок
натхненно продовжують виставляти лише розкручених митців. Відкриття нових імен не
відбувається. Це абсолютно неприродна і нездорова ситуація для мистецького
ринку, який потребує постійної динаміки.
Наприклад, якщо на виставках зразка Арт-Монако-2012 в середньому 25% картин –
це нові імена, то на українських подіях – не більше 10%. І це при тих талантах,
що має український живопис! «Завдяки таким діям» втрачається здорова
конкуренція і вартість українських полотен почне відставати від вартості
європейських картин. Молодим талантам дуже складно показати себе на масштабних
арт-подіях в Україні. Такий перебіг подій потрібно змінити!
Я впевнений, що українські художники – майбутнє світового
мистецтва. Впевнений, не за горами той час, коли наші митці будуть представлені
на світовому мистецькому Олімпі – в Арт-Базелі. І особисто я докладу до цього усі
свої зусилля, адже українці варті того, аби бути визнаними світом.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.