Власник сторінки
Копирайтер, независимый журналист
Як відомо, в історії українського кіно, кінець 1980 - х років був означений пошуком нових форм організації кіновиробництва, поширення фільмів.
В роки Горбачовської Перебудови – суспільне життя бурхало на повну силу. Відомо, що глядацькі маси через неабиякий інтерес зверталися до вітчизняної літератури, театру, кіно.
Цікавим було те, що традиції поетичного стилю активно підтримував і розвивав режисер Віктор Гресь. Чи хтось знав, що його фільми “Чорна курка” чи “Підземні жителі” (1980 р, оператори – Андрій Владимиров і Павло Степанов) і “Нові пригоди янкі при дворі короля Артура” (1988 р, оператори – Олександр Яновський і Едуард Тимлін) вражають високою культурою пластичного мислення, мало не бароковим надміром виражальних засобів.
Якщо мова йде про кінооператорів – то, не можна забути про видатного українського кінооператора Вадима Іллєнка (1932-2015). Працював також (хоч і з меншим успіхом) і як кінорежисер. Він з 1955 року працював на кіностудії імені Олександра Довженка. Зняв фільми “Мандрівка в молодість”, “Олекса Довбуш”, “За двома зайцями”, “Останній бункер” (1991 рік).
Неабияку цікавість викликала і картина “Відьма” (1990 року). Режисером була Галина Шигаєва. Фільм знято за повістю Григорія Квітки-Основ’яненка. Це сатиричний фільм із промовистими натяками на сучасну Україну.
На рубежі 1980-90 – х з’явилося нове покоління українських кінематографістів. А це підтверджують такі фільми: “Загибель богів” (1988 рік) і “Кисневий голод” (1992 рік) Андрія Дончика, “Голий” (1987 рік) і “Конотопська відьма” (1990 рік) Галини Шигаєвої.
Усі ці стрічки, з різною ступінню мистецької вправності, зафіксували занепад ідеології, що багато десятиліть визначала існування національного кінематографу, заманіфестували потяг до рефлексії, самоосмислення і критики минулого і сучасного.
Наприклад, аварія на Чорнобильській атомній електростанції 1986 року продовжувала трактуватися як одне із явищ, котре символізувало необхідність фундаментальних змін у суспільному та державному житті. Саме про це і були фільми “Таємничий діагноз” (1990) Георгія Шкляревського, “Поріг” (1988), “Чорнобиль. Тризна” (1994), “Чорнобиль. Післямова” (1996) Ролана Сергієнка.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.