Повний нон-стоп і жодної хвилини на вербалізацію дійсності. Читайте: як ожили плани на кінофест і звідки смердить
Перші враження
відлежалися, зайве відсіялось, незрозуміле прояснилось, зосталося найкраще.
Саме час сказати своє слово.
Про організацію:
всі хитрі вже написали про недоліки фестивалю і всі адекватні оцінили, що не
варто було витрачати на них ані тексти, ані увагу. Тому організаторам – браво!
Окремі оплески
прес-службі фестивалю, яка дозволила розслабитися і не почуватися винним за
відсутність оперативних публікацій – адже все вона освітлювала швидко,
грамотно, чесно – ви зе бест!
А тепер кілька
слів про кіно
Програма
фестивалю наповнена до вершечка і не дає фізичної можливості відвідати усе,
тому довелося розставляти приорітети і відмовлятися від чогось заради чогось.
Уже замовила на єбай свою проекцію – щоб наступного року не довелося
жертвувати і поступатись)
„Зламані”
британського режисера Руфуса Норріса, добре знаного і шанованого в театральному
світі – гран-прі глядацького голосування, „Золотий Дюк” і 15 000 $.
Один двір, три
сімї, в кожного своя історія і свої старі добрі скелети. Надзвичайна динаміка і
абсолютна завершеність композиції: спочатку задані образи проявляються,
зацікавлюють і викликають питання, розвиваються, і завершуються, не обрубуючи
кінці, проте переходячи на новий етап, що розвиватиметься уже за кадром. Події
в житті героїв розвиваються швидко, завязують і народжують нові ситуації і нові
проблеми або можливості, переплітаються і взаємовпливають. Завдяки цьому про
героїв думаєш і згадуєш навіть після завершення стрічки: в кіно вони весь час
рухалися від етапу до етапу, саме тому є впевненість, що після фіналу будуть
нові етапи – і це нескінченно! І це не блатні етапи, а повний перехід від себе у світ і світло стрічки. Цікавий і неочікуваний, проте нескладний сюжет,
сповнений деталями, кмітливими вигадками, тонкими прийомами.
Серед чудових
знахідок – крупні плани і неймовірний монтаж. Деякі сцени ніби обриваються, і
ніби неочікувано, і за ними зявляються геніальні образи-продовження-рішення:
короткі, точні, чуттєві, неймовірно красиві.
Тім Рот, Кіліан
Мерфі, що грають з менш відомими, але не менш точними у своїх образах акторами,
чудові актори-діти, прекрасна музика, костюми, локації, і загальна колористика
фільму, що нагадує плівкові фотознімки: теплі, мякі, малоконтрасні і з
сонячними зайчиками – чи не краса? Сміх-напруження-радість-хвилювання –
півторигодини ти літаєш, як шайба, від клюшки до клюшки, від ситуації до
ситуації, від враження до враження, і не затримуєшся у воротях довше, ніж на
хвилину.
І це був перший
фільм, який ми дивилися на кінофестивалі. Тон заданий правильно – що ж було
далі???
„Смак іржі та
кістки” Жака Одіара. Я б теж не дала фільмові „Золоту пальмову гілку”, на яку він
претендував цьогоріч у Каннах. Придертися до фільму немає за що: він зроблений відмінно, і в Одесі знайшов чимало прихильників, проте... Знову реалізм,
місцями натуралізм, знову просять співчувати і захоплюватися, розуміти і
сподіватися, що герої виплутаються зі своїх складних життєвих перепетій. Проте
не хочеться. Є спостереження, але не співпереживання, є люди і виклики, поставлені творцями фільму, проте немає ідентифікації з героями, жоден
випадок не ставиться життям. Є жорсткість, але немає больового відгуку
від мене як глядача, є краса, але немає захоплення нею від мене як від глядача,
є чудова акторська гра, але немає чудових персонажів (на жаль, я дивилася
Маріон Котіяр, а не її героїню Стефані). І так далі за планом аж до підсумків:
є у фільмі все, але мене немає.
„Любов” Міхаеля Ханеке - один з найбільш очікуваних фільмів на ОМКФ. Так, він переміг цьогоріч у Каннах, і так, він кращий "Смаку іржі та кісток".
Інколи звичайний
кущ виглядає так захоплююче, що ненароком вигукуєш – як намальований! Інколи
дерево на картині виглядає так природньо, що невимушено вигукуєш – як живе! І
не зрозуміло, хто кого копіює: мистецтво природу чи навпаки. Та справжнє чудо
твориться тоді, коли зустрічаєшся з інтерпритацією дійсності, що не втрачає
правдоподібності, але творить абсолютно нову самоцінну реальність. У такій
площині інтерпритовонаї і заново створеної реальності діє глядач і учасник
стрічки Ханеке „Любов”. Чітка, ясна лінія фільму читається легко, щиро,
невимушено і тим не менш вимагає потсійної ретельності сприйняття і мислення.
Темп спонукає до безкінечного асоціативного переходу крізь самостійний образ на
екрані до особистого переживання, що нагадує читання Томаса Манна, в якому ти
ніби весь час перебуваєш у кількох художніх площинах, ірреальних за існуванням,
проте відчутних майже фізично як під час, так і після перегляду (прочитання).
Це фільм з довгим густим післясмаком. В „Любові” можна подивитися реальну
історію про реальні стосунки, реальні життя, про любов між кимось (чимось),
любов до когось (чогось), про її прояв у рішеннях і вчинках, бажаннях і
відповідальностях. Та ще – і для мене це особливо цінно! – в „Любові” можна
пережити чистий, вільний поетичний екстаз.
Щодо фізичних
складових фільма, то сумніватися не варто: режисерська, акторська,
операторська, композиторська, художня, монтажна та решта складових – вищий
пілотаж. Фільм не можливо обговорювати одразу після перегляду, і не варто! Він
вимагає часу і тепер я заявляю: це повне естетичне задоволення, яке не вичерпує
себе через день, тиждень – і врятче зникне тепер взагалі. Спасибі!
Про наступні фільмі і звідки-таки смердить читайте найближчим часом. Дякую за увагу) Ваша Кот К.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.