Власник сторінки
theatre and film director
Алекс де ла Іглесіа вразив мої рецепієнтські сенсори – духовні, інтелектуальні, фізичні, естетичні – буквально втілив спрагу на кіно!
В попередніх публікаціях я анонсувала плани на якнайшвидший перегляд Сумної
балади для труби – так от це сталося!
Брехт, епічний театр – це Алекс де ла Іглесіа, це Сумна балада для труби та
Остання іскра життя. Теми – епічні, форма – метафорична, фабула – чітка,
історія – особиста, сюжет – динамічний, образи – точні, гра акторів –
представляння себе і своїх героїв, яке спочатку видається штучним і відлякує,
та переростає в глобальної сили драму.
Сумна балада. Історія починається красивим-красивими кадрами, роки світової
та громадянської війни в Іспанії, пафосні діалоги, представляння акторами своїх
героїв і т.д. Та на якомусь етапі стає зрозумілим, чому цей фільм може дати не
просто задоволення чи привід для міркування – а знаходиться об’єктив, через
який фільм перетворюється на геніальне творіння. Ніхто так буквально і так
просто не проводив асоціативних паралелей, як це зробив де ла Іглесіа. Із
серії: „І як це я сам цього не вигадав або Чому раніше ніхто так не зробив? Це
ж Очевидно!”
Конфлікт (якщо буквально) розпалюється навколо жінки. Два чоловіка, дві
сили (просто-таки а-ля український Винниченко). Якщо розглядати жінку як символ
Ідеї, а двох чоловіків – як Диктатуру і Демократію відповідно, то виходить дуже
захоплююче видовище.
Адже спочатку усі закохані в Диктатора. Диктатор усіма
опікується, забезпечує, управляє – звісно, він наділяє себе і супутнім правом –
Диктувати стиль життя, ідеологію, почкття гумору, раціон харчування, режим, і –
не без цього – принижувати фізично й духовно своїх підданих. Піддані
поклоняються. Далі – класично – зявляється антипод – Демократ. Він ненароком
протестує, адже ще не знає, що потрібно боятися, він тишком допомагає
скривдженим – і трясеться зі страху перед Диктатором. Підданим Демократ
подобається. Ідея до Демократа схильна, вона зваблює і дражнить його. Тим часом
Диктатор трахає і лупцює Ідею, а вона його у вдячність щиро кохає. Демократ п’яніє
від успіху і зривається, Демократ застосовує методи Диктатора – Ідея, Піддані
шоковані й налякані. Тепер вони відвертаються від обох і займають вичікувальну
позицію, доки хтось себе не проявить. Диктатор втрачає силу – піддані лікують.
Демократ втрачає демократичність, але лише стосовно Диктатора, підданим це до
вподоби, вони на його боці. Ідея не знає, чого хоче і кого любить, вона
вагається. Фінал: Диктатор і Демократ сходяться у вирішальній битві – Ідея
гине, судді (народ) не знають, хто винен: Диктатор чи Демократ, бо на вигляд
вони абсолютно однакові.
Протягом усього цього водевілю Ідею можна підмінювати поняттями Світ,
Іспанія, Україна і т.д.
Якщо буквально – то історія про сумного клоуна, про красуню-акробатку і її
коханця веселого клоуна. Назва фільму прямо фіксується в епізоді, коли сумний
клоун розбиває на відбивну обличчя веселого клоуна і робить це трубою – от і Сумна
балада для труби. А також сумний лейтмотив, який виконує на трубі клоун з
екрану кінотеатру – одна із фінальних сцен картини.
Надзвичайної краси і сили стрічка – ДУЖЕ.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.