Чернівці - колиска сучасних українців.

29 грудня 2015, 08:31
Assistant Professor
Чернівці - колиска сучасних українців.
Професор Сергій Шовел опублікував статтю про знахідку в авторитетній The New York Times.

Знахідка кісток первісної людини на березі річки Ґуль відкриває нову сторінку в українській та світовій палеонтології. Знайдені в Чернівцях кістки первісної людини - найдавніші в Україні.

Професор кафедри палеонтології Сергій Шовел Чернівецького національно університету імені Ю.Федьковича разом зі своїми студентами під час розкопок на березі річки Ґуль виявили стоянку первісної людини і стегнові кістки, вік яких близько 14 000 років.
 Це найдавніше з відомих поселень пра-людей, знайдених на території сучасної України.
Знайдені кістки підтверджують теорію висунуту свого часу професором М.Вовтушанським про можливість збереження наддревніх поселень під час Зледеніння в окремих, оточених горами місцевостях.
Наявність цього поселення засвідчує, що освоєння первісною людиною території сучасної України відбувалося не одномоментно чи поступально. Процеси заселення були досить тривалими в часі, відбувалися хвилеподібно, переривчасто, а також мали різні вихідні території міграції. Так, частково заселені українські терени в ранньоашельський час, прийняли цілий ряд переселенських хвиль у наступну, мустьєрську епоху. Як і раніше, проникнення первісних людей на Україну відбувалося з Балкан та із західного напряму - території Німеччини, Польщі, Чехії, Словаччини через територію сучасної Буковини.
14 000 років - такий вік кісток загадкового молодого чоловіка печерного племені, одного з найдавніших представників людського роду Homo.
Відкриття було зроблено ще восени - аномально спекотне літо і осінь призвели до падіння рівня води в річках. І, користуючись нагодою, студенти-археологи під керівництвом професора Сергія Шовела продовжили розкопки на березі унікальної підземної річки Ґуль, що несе свої води під Чернівцями.
Результати піврічних досліджень вчений вирішив оприлюднити на сторінках авторитетної  The New York Times.
Дослідники виявили, що кістка подібна до кісток таких видів як  Homo habilis і рання Homo erectus, які мешкали 1,5 мільйонів років тому, але як справжні науковці, дуже обережні у своїх висновках.
"Попереду ще багато досліджень, але вже зараз можна впевнено сказати, що стоянка первісної людини на березі річки Ґуль - найдревніша пам'ятка в Україні, - розповідає Сергій Шовел, і ми зараз думаємо, як би увіковічнити у назві знахідки це славне місце. До цього часу найстарішими вважались печерні поховання неандертальців у Криму, але наша знахідка змусить переглянути багато теорій стосовно заселення видом  Homo території сучасної України та здатності виживання людини в недружніх умовах зледеніння."
Зважаючи на теплу зиму дослідники вирішили не припиняти експедицію і продовжують пошуки нових сторінок історії.