1
|
Я – український
націоналіст!
|
Я – український ліберал.
Знак оклику я не вживаю, бо ставлюсь до цього без пафосу. Так само належність
до націоналізму я не вважаю чеснотою чи, навпаки, ґанджем якоїсь конкретної
людини. Нам треба вже, нарешті, спокійно ставитись до різних політичних
уподобань громадян, бо це вимога нашої Конституції і суттєва риса зрілого
європейського суспільства.
|
2
|
Головною категорією мого
суспільного мислення є нація і мої політичні дії спрямовані на її захист
сьогодні та забезпечення її існування завтра.
|
Моєю головною категорією є
людина, її права і свободи, мирне, заможне життя в сучасній ефективній
державі, визначеній у нашій Конституції.
|
3
|
Визнаю Шевченкове
трактування нації, як кровно-духовної спільноти мертвих, живих і
ненароджених. Вважаю, що моїм обов’язком, а не правом, є бути тою неперервною
ланкою, що забезпечить тяглість нації у її мові, культурі, традиції, історії
між поколіннями вчорашніми і завтрашніми.
|
Я теж чую Шевченка в його
заклику "обніміться ж, брати мої, молю вас, благаю". Втім, ці
обійми трактую не по крові, а саме по громадянству. Як спрямовані усім сущім
в Україні, бо покоління росіян, євреїв чи поляків так само є українцями сьогодні,
як і етнічні українці. Не кажучи вже про те, що сьогодні кожна реальна людина
в Україні є тою чи іншою мірою бікультурал як мінімум.
|
4
|
Усвідомлюю, що поряд зі
мною на українській землі живуть і під захистом Української держави
перебувають представники інших націй. Сприймаю їх членами української
громадянської спільноти, якщо і вони сприймають її українські цінності та
жодними діями не шкодять Українській державі. Визнаю їхнє право на плекання
своєї етнічної ідентичності, якщо вони цим самим не порушують українського
традиційного укладу життя і своїми діями не загрожують цілісності і
суверенності Української держави.
|
Не націй, а етносів. Жодні
"якщо" тут недоречні. Бо визначення міри шкоди державі, що її
завдають ті чи інші громадяни, належить суду, а не іншим громадянам. Цілком
реальною є сьогодні ситуація, коли радикальні націоналісти вважають вживання
російської мови чи перегляд російських фільмів, не кажучи вже про читання
книжок, шкодою для держави. І намагаються діяти, виправляти неповноцінних з
їх точки зору. Що реально загрожує існуванню України, бо веде до розбрату і
війни.
|
5
|
Держава є моїм політичним
ідеалом. Вона є творивом нації і найкращим інструментом її захисту,
збереження, розвитку та передачі у спадок наступним поколінням українців.
|
Навпаки: творять націю
люди, що вважають себе належним до неї – тут і зараз. СРСР формував
радянський народ і в чомусь досяг успіхів, але виявилось, що дійсно міцну
націю не створив. Держава є тільки втіленням волі людей, оболонкою, інструментом.
|
6
|
Держава є вторинною і
похідною від нації, а отже не може ототожнюватися з нею у часи, коли державну
владу захоплюють чужонаціональні елементи і спрямовують її на шкоду
національним інтересам.
|
Чужонаціональні? Зайди.
Люди, відмінної етнічності. Наприклад, Петро Порошенко, що спочатку був
оцінений націоналістами як вождь Майдану, а потім як чужонаціональний. Ну і
національний інтерес тут треба розуміти як етнічний, себто йдеться саме про
моноетнічну націю. Такі ідеї руйнують Україну як поліетнічну.
|
7
|
Вважаю, що наповнення
держави національним змістом у всіх сферах її життя є національною ідеєю на
сучасному етапі розвитку українського суспільства.
|
Національною ідеєю України
сьогодні є рух в Європу. А українізацію, тобто збільшення українського етнічного
елементу в культурному житті всіх громадян, вважають важливою і, навіть,
критично важливою, тільки націоналісти.
|
8
|
Визнаю над собою владу
Всевишнього і поважаю кожного, хто у свій спосіб трактує Його існування.
|
Я атеїст. Втім, цілком
свідомо ставлюсь до того, що Україна як нація, лібералізм як ідея і я
особисто є частинами християнської цивілізації[1]. Христос занадто важливий і потужний,
щоб віддати його якимось конфесіям, це наш культурний фундамент.
|