У Київській національній опереті відбулася відкрита дискусія за участі студентів провідних навчальних закладів України
У
Київському національному академічному театрі оперети після перегляду романтичного
мюзиклу «Welcome to Ukraine або Подорож у кохання» відбулася відкрита дискусія за участі студентів
провідних навчальних закладів України: Київського національного університету
ім. Т.Г. Шевченка, Національного педагогічного університету ім. М.П.
Драгоманова, Київського коледжу
зв'язку та головних фахівців Національної оперети. В ході
завзятої динамічної розмови студенти та фахівці театру спільно обговорювали
виставу-експеримент, який народився у творчій лабораторії театру, обмінюючись
думками, ідеями та побажаннями. Молодь завзято
та охоче висловлювала власні враження, погляди й позиції.
Студенти активно обговорювали мюзикл «Welcome to
Ukraine або Подорож у кохання», який презентує сучасну Україну через душу її
народу, що живе в музиці, пісні, танці, вікових традиціях та звичаях. Крім
того, під час спільного обговорення мюзиклу також розглядалися питання щодо шляхів розвитку музичного театру 21 століття,
збагачення його репертуару та розкриття у виставах і мюзиклах проблематики,
близької різним віковим категоріям.
На «Welсomе брейк нон-стоп» на запитання молодого покоління
відповідали: головний хормейстер театру та диригент-постановник вистави Ігор
Ярошенко, головний балетмейстер Вадим Прокопенко, головний диригент Дмитро
Морозов, виконавці головних ролей Галина Грегорчак, Олена Арбузова, Володимир
Одринський, Євген Прудник та Олексій Кириллов.
Хоча сам я не
брав участь у дискусії, бо на разі фізично знаходжусь з візитом у Росії,
у складі журі Міжнародного
конкурсу молодих вокалістів «Орфей», душею я завжди з Київською оперетою. І я
приємно вражений тим, що переказали мені колеги.
Головний
балетмейстер Вадим Прокопенко: «Завжди приємно бачити у стінах театру
оперети молодь. Дякуємо, що не шкодували часу і після вистави завітали на «Welcome
брейк нон-стоп» для спільного обговорення мюзиклу. Зазначу, що на разі в нашому
репертуарі понад 25 вистав. Романтичний
мюзикл «Welcome to Ukraine або Подорож у кохання» з самого початку створювався
як експериментальний матеріал. Ми хочемо почути вашу думку з приводу того, чи
дійсно він цікавий для молоді».
Головний
диригент Дмитро Морозов: «Ми у своїй роботі прагнемо
досконалості. Хочемо і працюємо над тим, аби театр оперети був кращий не лише в
Україні, а й у всьому світі. А це можливо лише тоді, коли добре відчуваєш смаки
глядача. Сьогоднішню зустріч організовано саме для того, аби почути ваші враження,
міркування, побажання та зауваження. Ми готові і до схвальних відгуків, і до
критики. Нам важливо знати вашу думку, розуміти чи в правильному руслі ми
рухаємося. А сьогоднішній мюзикл – це саме та вистава, яка орієнтована,
переважно, на молоде покоління. Перед вами складний синтетичний жанр. Оперета
поєднує в собі і вокал, і хореографію, і живий звук, і складні трюки, і
шоу-програму, і новітні технології у сфері мистецтва з класичним матеріалом».
Студентка Ю.,
Київський коледж зв’язку: «Я вже була у Київському театрі оперети
на виставі «Сорочинський ярмарок». Вона мені сподобалась. Те, що я побачила
сьогодні теж приємно вразило мене. «Welcome
to Ukraine або Подорож у кохання» -
це поєднання складних танців, трюків, дивовижної музики та пісень. Це захоплююче.
Я вийшла із зали з посмішкою на обличчі. Емоції переповнюють. Дякую за гарну
виставу».
Студентка
Т., Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка : «Я ходжу
в театр доволі часто. Сьогодні мені сподобалася ідея з екраном і Інтернетом.
Сподобались також костюми, постановки, масштабність і видовищність того, що
відбувалося на сцені. Однак я не проти сучасності в жанрі оперети, але тоді
чому на початку першого акту ми бачимо
«інтернет-кафе», а ближче до кінця, у сцені «Вербова дощечка» жінки перуть
білизну в річці. На початку ж
другої дії і взагалі на сцені
з’являється хата с пічкою? Я думаю, що такого вже немає сьогодні».
Артист-вокаліст
Володимир Одринський: «Театр – це не лише сміх і жарти. Через
звичайне і просте тут викриваються серйозні проблеми. І одна з найголовніших
сьогодні у нашому суспільстві – це те, що українці забувають про власне коріння,
а молодь, зазвичай, не знаючи духовності нації – взагалі не хоче пізнавати її,
не хоче вивчати власні традиції та звичаї, зберігати їх та примножувати. А це
означає, що ми самі себе не поважаємо. Якщо японці ходять в кімоно і це -
класно, то чому українці в вишиванках – це має бути смішно?»
Глядачка
Е., Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка: «Сьогодні
переважна більшість молоді проживає у великих містах, тож у реальному
повсякденному житті ми мало стикаємося з суто українським. Тому для багатьох мюзикл «Мюзикл «Welcome to
Ukraine або Подорож у кохання» був дещо важким для сприйняття, бо, нажаль, свою культуру і свої традиції ми
знаємо погано, або не знаємо взагалі.
Головний
хормейстер Ігор Ярошенко:
«У нас в Україні забувають про традиції, звичаї, про своє минуле. Через
алегоричний метафоричний образ різних пір року, ми проводимо глядача до
культури нації, її надбань адже як і в кожній порі своя краса, так і в кожній
традиції є своє неоціненне значення і вагомість».
Дмитро
Морозов:
«Наше завдання – спонукати вас замислюватися та розмірковувати. Але робити це
не нав’язливо і грубо, а естетично - за допомогою художніх прийомів, тієї ж
алегоричності та метафоричності».
Вадим
Прокопенко:
«В театрі завжди є переплетіння сюжетних ліній, сцен та характерів. Також є
момент незавершеності та загадки. Не варто все сприймати буквально. А традиції
є скрізь і в усьому, просто з плином часу вони трансформуються в інші форми.
Однак, забувати про них не можна».
Глядач С. : «Мені
здається, що в опереті складно вигадати щось нове, складно відійти від
стандартів та умовностей. Але вам вдалося це зробити. Ви об’єднали класику і
сучасність. Особливо, мені сподобалася складна хореографія і костюми артистів».
Студентка К.,
Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка: «А я боюся
осучаснення. В театрі хочу бачити саме класику. Я знаю куди піти, щоб знайти
сучасне. У мене питання: ви й надалі плануєте поєднувати сучасні і класичні
жанри?»
Головний
балетмейстер Вадим Прокопенко: «Наш театр – репертуарний. Є тут і
класична опера, і мюзикли, і шоу-програма. Ми активно шукаємо різні шляхи
розвитку. Світові тенденції спонукають нас орієнтуватися на нестандартне
бачення. Як доказ тому – прем’єра нової постановки бродвейського мюзиклу «Цілуй
мене, Кет!», яка відбудеться 13,14 і 15 червня. Це буде складний, насичений та
екстравагантний мюзикл».
Артистка-вокалістка
Галина Грегорчак: «Головна героїня мюзиклу Хелен – дівчина, з
українським корінням, яка проживає у Франції. Познайомившись з українським
парубком Остапом, вона так само знайомить й з Україною, з її віковічними
надбанням та сучасними проявами. Таким чином, дівчина вже не може забути
хлопця, який увібрав найкращі риси свого народу: патріотичність, щирість,
талановитість та повагу до власного минулого й сучасного».
Артист-вокаліст
Олексій Кирилов: «Мені дуже б хотілося, щоб після перегляду
сьогоднішньої вистави, наступного разу ви прийшли до оперети з батьками чи
друзями. Нам важливо знати, що робота театру потрібна і цікава сучасному
глядачу».
Студентка
В., Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка: « Більше
за все мені сподобалося те, що у мюзиклі був живий звук, жива музика і співи. До
сліз розчулило бездоганне виконання
пісні «Чарівна скрипка».
Студент
А., Київський коледж
зв'язку: «Дякую! Сподобалося, особливо
танцювальна пара в білому. А ще було чимало моїх улюблених пісень».
Студент
П., Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова: «Ваш
експериментальний мюзикл мені сподобався. Сьогодні всі класичні жанри треба
змінювати та доповнювати. Впевнений, після перегляду звичайної класичної
вистави, не було б такої живої дискусії».
Студент
М. Київський Коледж зв’язку: «Дякую
всім за прекрасну історію чистого кохання. Хочу побажати опереті, аби тут й
надалі розвивали тему цього справжнього щирого та красивого почуття. Часто ми,
молодь, не розуміємо що це, яким має бути кохання. Шукаємо пояснення в серіалах
та Інтернеті. Тому й ситуація в країні складається не найкращим чином».
Глядачка
В.:
«Мені мюзикл сподобався, я його зрозуміла
і ним пройнялася. А якщо хтось не
зрозумів, то тільки через те, що сприймав головою, а не душею»!
Всі
фото на офіційному сайті Київського національного академічного театру оперети:
http://operetta.com.ua/pages/view/chogo_ochku_molod_vd_kivsko_natconalno_opereti
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.