ККоли ми просто говоримо про Степана Бандеру, то домовмося, щоб наша національна пам’ять проявлялась не лише у встановленні пам’ятників чи покладанні квітів...
Коли ми говоримо: «Що дала нам ця
Україна…», - то запитаймо себе: «Що дав цій Україні
Степан Бандера?».
Коли ми говоримо, що «…від нас нічого не залежить у цій країні…», - то
запитаймо себе: «Як на долю держави вплинув
Степан Бандера?».
Коли ми говоримо, що «…нас надто мало…», - то запитаймо себе: «Скільки було бандерівців, порівняно з армією Третього
Рейху, Радянського Союзу та Польщі?».
Коли ми говоримо, що «все в руках олігархів», - то розгорнімо підручник з
історії та прочитаймо, хто такий Сталін і Гітлер, особливо абзац про Пакт
Молотова-Ріббентропа.
Коли ми говоримо, що «в нас немає зброї», - то запитаймо себе: «Чим був написаний Акт відновлення Незалежності 30
червня 1941 року?».
Коли ми говоримо: «Треба, щоб хтось почав
першим», - то запитаймо себе: «Чи проголосив би
Бандера вищезгадану Незалежність, якби першими у Львів вступили солдати
Гітлера, а не Шухевича?».
Коли ми говоримо: «Я не можу бути цим
першим, оскільки у мене є чим жертвувати, зокрема сім’єю», - то запитаймо себе:
«Хіба люди, які йшли в підпілля, не знали, що буде з їхньою сім’єю після цього?...».
Коли батьки вчать своїх дітей не бути першими, - то запитаймо себе: «Чи це
не випадковість, що батько Степана Бандери, отець Андрій Бандера, відкинув пропозицію
сина виїхати за кордон і не покинув свою парафію перед радянською окупацією,
був заарештований і закатований?».
Коли ми говоримо: «Головне в житті – кар’єра», - то пригадаймо, що однією з причин співпраці
вбивці Степана Бандери Богдана Сташинського з радянськими спецслужбами була
загроза виключення з вузу.
Коли ми говоримо, що «…неважливо, на кого ми працюємо», - то запитаймо себе: «Чому значна частина Сташинських зреклась свого роду, а
мати та сестра Богдана Сташинського, дізнавшись деталі вбивства Бандери,
збожеволіли і невдовзі померли?».
Коли ми говоримо: «Ми вже не в тому віці»,
- то запитаймо себе: «Чому люди, відсидівши в
концтаборах «бандерівський термін» - 25 років, брали активну участь у
суспільно-політичному житті і в незалежній Україні?».
Коли ми говоримо: «Ми ще занадто молоді», - то запитаймо себе: «Як так сталось, що Бандера став Крайовим провідником
ОУН на західноукраїнських землях всього в 24 роки?».
Коли ми говоримо, що «у нас погана молодь», - то пам’ятаймо слова Бандери: «Немає поганої молоді –
є погані виховники».
Коли ми говоримо: «Ми і так помремо…», -
то запитаймо себе: «Чому в Бандери всього одна
могила, але стільки пам’ятників?».
Коли ми просто говоримо про Степана Бандеру, то домовмося, щоб наша національна
пам’ять проявлялась не лише у
встановленні пам’ятників чи покладанні квітів до
них, але й у відповідальності за наші щоденні вчинки.
Мало любити Україну – потрібно любити ще й українців. Мало вимагати кращої
долі – потрібно самим бути ковалями свого щастя. Мало лише говорити про Бандеру
– потрібно ще й діяти, відповідно до його життєвих принципів.
У листі до Андрія Мельника від 10 серпня 1940 р. Степан Бандера писав: «Настає час змісту, час діла. Ходімо разом із ним!».
Михайло
Галущак
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.