Комерційні індустрії і гроші.
Свою матеріальну
кар'єру український режисер і продюсер Володимир Тихий починав з роботи на
Росію. А як же інакше, їсти хотілося в першу чергу. Цей факт не є популярним в
сьогоднішньому самопіарі режисера зі зрозумілих причин: по-перше, там нема чим
пишатися, по-друге, в даний момент це ой як не вигідно згадувати режисерові в
своїй біографії, адже сьогодні його зброєю в боротьбі за виживання (читай, за
матеріальний прожиток) є дорікання в цьому індустріальних конкурентів. Але
екрани пам'ятають усе, тому розвиток кар'єри режисера і продюсера Володимира
Тихого варто все-таки згадати.
Після серіалу
«Весела компанія» (2003 рік), знятого для російського ринку з російськими
акторами, що визначає його невдалу кар'єру як режисера для Росії став
російський серіал «Навіжена», знятий Володимиром в 2005 році. Як кажуть
критики, може, якби режисер морочився і підійшов серйозно до своєї справи, то
фільм би вийшов, а так вийшло дійство, що отримало рейтинги близько 5 балів на
тих же російських ресурсах.
Отже, з Росією
співпраці не вийшло, довелося повернутися до української комерційної серіальної
індустрії, що оживала у ті часи, і піти оббивати пороги у місцевих комерційних
мейджорів.
І режисер,
розуміючи, що знімати хочеться тільки там, де є гроші, продовжував знімати
російською мовою, фільми, які знімалися, в тому числі, для російського ринку, і
звичайно з ким - там, де є гроші, - «ненависними »йому сьогодні комерційними
українськими продакшнами Стар Медіа і Film.UA (фільми« Ґудзик »,« Таємничий
острів»,« Донечко моя», 2008). Але чомусь вже років 10 комерційні телевізійні
мейджори не запрошують режисера до подальшої плідної роботи.
Не вийшло
режисерові закріпитися у порогів платоспроможних замовників...
Тому подальша
кар'єра режисера розвивалася на терені коротких метрів, адже потрібно було
довго тренуватися - перш ніж підготуватися до нового інвестора...
І порятунок
настав. В десяті роки Держкіно відкрило свої двері.
Патріотизм і
гроші.
“Україна, гудбай!”
(2012) - жахлива постановка і вже дуже сумнівно патріотична історія. Навіть
документальні сюжети ненависні їм телевізійники роблять і цікавіше, і якісніше.
Нічого не хочемо сказати співавторам, справа не в цьому взагалі - просто Тихому
потрібно швидше визначитися - що таке патріотизм, а у нього нам усім повчитися
знімати такий матеріал за державні гроші, до речі кажучи, в розмірі, достатньому
для короткометражного блокбастера. Шкода, що кінотеатри цей проект побачили
тільки один раз умовно в одному залі одного кінотеатру одного міста. Ну що ж,
головне формально обов'язок перед державою виконаний: витрачений мільйон
доларів - фільм показаний - які питання?
Якість і гроші.
Найцікавішим
проектом за період співпраці режисера і продюсера Володимира Тихого зі своїм
головним інвестором - державними грошима став проект «Зелена кофта» (2013).
Заявлена вартість цього блокбастера - майже мільйон доларів. Дайте зараз цей
мільйон доларів комерційним студіям, проти яких так виступає пан Тихий,
подивимося який фільм, з якими зборами ми побачили б на екранах країни. А
головне - побачили. Так, може, тому так не хочеться таким «авторам» підпускати
до «корита» подібних суперників?
Під час каденції
сьогоднішнього прогресивного керівництва Держкіно, після прийняття Закону
України «Про державну підтримку кінематографії» і після оголошення
Міністерством культури України конкурсу патріотичного кіно (головною умовою
якого, до слова сказати, є широкий прокат - масовий глядач, а то є якісні
розважальні кінопроекти) Володимир зрозумів, що доведеться знову повернутися до
комерційної індустрії, адже вимога тепер у ринку та у держави до якості і
кинотеатральної каси проектів стало на чолі кута. І тепер недостатньо буде
освоїти пару-трійку мільйонів доларів і прикритися якоюсь фестивальною
номінацією (поїздка на яку вже точно завчасно закладена в бюджет фільму,
просимо у держави). Тепер доведеться боротися за виживання якістю.
Але такі автори
(читай насправді зі своїми продюсерами) добре розуміють, що це ж ой як складно.
Простіше включити генія-істеричку, прийти в проплачені ботові фейсбучні групи,
потім прийти до одного депутата, котрий взагалі не розуміє нічого в кино, але
якому вже дуже потрібна «ура-патріотична» передвиборна кампанія, накрутити
кілька колег, ні в чому не винних або таких же, бути під стіни Мінкульту,
обливаючи брудом своїх колишніх, і вже напевно, тепер не майбутніх роботодавців
(разом з тим же Міністерством) та намагатися зірвати конкурс. Ну звичайно: ось
зрадники, змушують працювати і якісно творити, гади-гади! Бач ти, подивися,
захотіли індустрію зробити прибутковою!
Шановні льотчики,
конкурс - від слова конкуренція. І ніякого іншого значення в ньому немає.
Працювати все-таки доведеться. Хочемо ми цього чи ні.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.