Слова Папи Римського Франциска про «білий прапор» викликали чергову дивну і дитячу реакцію частини українського суспільства.
Мало того, що він не пропонує, а лише
роздумує з точки зору християнства модель поведінки двох воюючих країн. Але ж
для цього потрібно не лише вміти викладати найбільший герб України у Ватикані,
а й осилити релігійну картину світу, де є православні, католики, протестанти.
Словом, це вам не один «Оскар» отримати
на державу. «Оскар», виходить, окей. А реальна оцінка Папи Римського не окей. Краще,
звичайно, в мирний час хороший фільм зняти і за нього «Оскар» отримати.
Відразу поставимо у сторону тих, хто «хайпує»
на Папі Римському – політики, активісти, патріоти, свідомі громадяни. Таке
життя – запіліть класний відос, рілс чи сторі в інсті – це сьогодні в
пріоритеті. Бо піпл хаває – вкотре так скажу.
Почну з того, що ясно вже всім – голос Папи
Римського лише підтверджує близький кінець війни, бажання глобального світу припинити
війну, небажання витрачатися на війну, відсутність грошей на війну. Правильний варіант
– для кожного свій. Який буде кінець – вже наступне питання.
Папа Римський Франциск у своїх заявах не
перший і не останній. Смішно ж бачити візит Зеленського до Ердогана, який просуває
чергову мирну зустріч, а «папа римський не такий». Та й, зрештою, окрім Саудівської
Аравії, ОАЕ, Туреччини, менше Катару, у різноманітних гуманітарних переговорах бере
участь і Ватикан.
Словом, українцям все не так. Ілон Маск
не такий. Хоч і дає старлінки, але сміє висловлювати свої думки і оцінки про
війну. Покійний Генрі Кіссінджер не такий, бо посмів щось пропонувати іще півтора
роки тому. Авторитет для українців не грає ролі. «Спився, вижив з розуму,
дурень» - підібрати потрібне слово дуже просто. Лиш би залишитись у своїй
бульбашці і не відкривати очі.
Тому і висміювати і плювати в бік Папи
Римського – це не допоможе. І тим паче це не змінить умови війни, в яких ми всі
живемо.
Не такі всі інші люди у Великобританії, Франції
чи США, які мають іншу позицію щодо війни. На то вони й інші люди, і до того ж
вони далеко від війни. Як і ми, українці, були колись далеко від війни в Сирії,
Іраку, Афганістані і десяток менших переважно африканських країн, які через шкільну
реформу школярі України навіть вже ніколи і взнають.
І як же без греко-католицької церкви України.
УГКЦ - формальний представник Римо-католицької церкви в Україні. Пара Римський –
безпосередній начальник УГКЦ, греко-католиків або як їх іще називали – сто
років тому і називають зараз – уніатів в Україні. І нічьо. Не тисне. Глава УГКЦ
Шевчук скромно відмовчується на чергові заяви Папи Римського. Члени УГКЦ також не
вигукують прокльони у бік свого начальника.
Це напевно іще один фактор, що війна в
Україні – це не лише війна двох народів. Це ширші глобальні питання (без великої
геополітики) – зміни в економіці, географії, культурі, зрештою релігії. І Папа Римський,
можна припустити, не хоче увійти у церковну і релігійну історію як такий, що не
об’єднував християн, а продовжував їх ділити, «захоплював» нові території,
розширював католицизм новітніми, сучасними методами.
А ситуація в Україні, коли УГКЦ (іще раз
– формально це не є автономна і не є незалежною церква) намагається ділити шкуру
УПЦ, вимагаючи для себе частинку Києво-Печерської Лаври і Почаївської Лаври. Про
менші різноманітні заяви подібного штибу можна і не згадувати. Тому у Ватикані
просто виникає питання: для чого Римо-католицькій церкві конфлікти? Звідси і
риторика Папи Римського.
Неформальне об’єднання УГКЦ і ПЦУ щодо святкування
Різдва 25 грудня, їх перехід на новоюліанський календар, спільні проекти. Усі
ці кроки не викликають формального схвалення Римо-католицької церкви. Якщо не
сказати більше – те, що відбувається в Україні їх дратує. Саме так.
Висновків із слів Папи Римського не
буде. По чесному, то усі все правильно зрозуміли, що мав на увазі Франциск і
чому він так каже.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.