Власник сторінки
Народний депутат України VIII скликання
Воно ніби очевидно: люди вирішили – церква визнала. Якщо батюшка рішення людей не сприймає – то заодно і батюшку поміняти. Але з точки зору закону кожне рішення мусить бути легітимним.
27 грудня 2018 року в
Україні набув чинності закон, який дозволить перейменувати УПЦ
Московського патріархату із зазначенням її приналежності до Росії. У
законі йдеться про те, що релігійна організація, яка безпосередньо або як
складова частина релігійної організації, є частиною релігійної організації,
керівний центр якої розташований за межами України в державі-агресорі
зобов'язана у своїй назві відображати належність до держави та організації,
куди вона входить з можливим додаванням слів "в Україні" і/або
позначення свого місця в структурі іноземної релігійної організації. Такі зміни
релігійні організації повинні внести у свої статути протягом 4 місяців,
громади - протягом 9. Також церква, підпорядкована державі-окупанту, не має
права бути представленою у військових підрозділах і на лінії фронту в
військових частинах.
Однак, залишається відкритим врегулювання питання
переходу парафій Московського патріархату в Православну церкву України.
Отримання томосу про автокефалію – подія
історична, тисячолітнього масштабу. Однак щоденні потреби громад і громадян,
юридичних осіб потребують значно меншого масштабу рішень. Зокрема, унормування
процесу зміни приналежності громад, будівель, іншого майна з українського
відділення РПЦ до Православної церкви України.
Воно ніби очевидно: люди вирішили –
церква визнала. Якщо батюшка рішення людей не сприймає – то заодно і батюшку
поміняти. Але з точки зору закону кожне рішення мусить бути легітимним. При
тому таким, щоб не лишалось формальних підстав його оскаржувати.
Якщо «люди вирішили» – то про яку саме
кількість людей йдеться? У відсотках від чого? Від загальної чисельності
повнолітніх мешканців громади? Від зареєстрованих парафіян? Ким і в який спосіб
ведеться такий реєстр? Яка саме кількість незгодних робить рішення про перехід
недійсним? В який спосіб унормовуються трудові стосунки громади й батюшки з
точки зору законодавства? Хто є розпорядником майна і в який спосіб має
фіксуватись зміна користувача майна?
Це ніби дрібниці, але ви знаєте, що
часто сварки й судові тяганини тривають через один колодязь, через межу, через
оту кайдашеву грушку навіть після того, як вона всохне. А тут йдеться щоразу
про солідний майновий комплекс. Бо ж парафія – це і церква, і дзвіниця, і
котрась капличка, джерело, плюс дім священика, автівка, господарські і
допоміжні споруди, корова, кури, меблі й посуд... Адже зазвичай це все куповане
парафією за громадські гроші. Отже, за логікою, батюшка цим майном хіба
безоплатно користується, а не стає власником.
І це не кажучи про ікони і золоті оклади,
про дорогоцінний і просто вартісний церковний реманент. Золотий ланцюг на
півкілограма на шиї і хрест ще грамів на 150, купований так само громадою, - це
чия власність? Парафії чи конкретного громадянина священика? Бо це все ж таки
не «індивідуальна прикраса», котрі навіть при розлученні відходять тому, хто
носить. Це предмет культу, атрибут спорядження священика, обов’язковий для
виконання професійних обов’язків. Це приблизно так, як шолом і захисний жилет у
пожежного чи поліцейського, маска й халат біолога, котрі видали на роботі під
час виконання обов’язків. Вони ж при звільненні того з собою не забирають.
А ще є аспект укладання всіляких угод
від імені парафії – електрика, опалення, вивезення сміття, оренда чогось... І
якщо все це підписував не голова котрогось ініціативного комітету, не голова
сільради, а батюшка – то і ці угоди мають на якихось підставах переукладатись з
новими регаліями батюшки, тепер від ПЦУ, чи й з новим батюшкою.
А якщо люди вирішили, а батюшка чинить
спротив? І відмовляється розривати угоди, повертати майно, вимагає допуску на
орендовані об’єкти, подає в суд? Це ж так само має якось розв’язуватись. При
тому в інтересах громади – в найкоротші терміни. А для цього треба відповідне
законодавче забезпечення.
Тому я сподіваюсь, що в перший же
пленарний тиждень мої колеги-депутати подбають про інтереси своїх виборців і
ухвалять відповідні правові норми для максимально безболісного проходження
цього періоду утвердження Православної церкви України.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.