Євгеніка (від грец. Εὐγενής – «хорошого роду, благородний») – вчення про селекцію стосовно людини, а також про шляхи поліпшення його спадкових властивостей.
157 років тому, 22 травня 1861 року, Кобзаря
перепоховали в Каневі на Чернечій горі.
Коли через 78 років після смерті Тараса Шевченка
розрили його могилу і відкрили труну ...поет лежав як живий.
Настоятель Канівського Успенського собору, який
вимовив промову над труною поета, був відсторонений від посади.
Між іншим, Шевченка ховали як неодруженого парубка:
перед труною йшли молоді дівчата в національних костюмах, голосно оплакуючи
Тараса. Протягом двох днів тіло поета було виставлено в Успенському соборі
Канева, побудованому ще у 1144 році. Під час церемонії відспівування настоятель
Успенського собору Гнат Мацкевич виголосив слова, що стали пророчими:
«Благоговій, Малоросіє, до граду нашого: у нас поховано Тараса Шевченка. Дивись,
Малоросія, на його могилу, дивися і молися!». Незабаром після цього священика
відсторонили від посади. Його подальша доля невідома. Чернечу гору, що стала
останнім притулком Кобзаря, в народі дуже скоро стали називати Тарасовою.
Пантелеймон Куліш за козацькою традицією накрив труну
червоною китайкою і сказав: «Нехай наш батько з’явиться на Вкраїнi лицарем
щирим, що жив i вмер, побиваючись про добро, про честь i волю нашу... З’явись,
батьку, серед рiдного краю пiд своєю червоною китайкою, заслугою козацькою;
згромадь навкруг себе слiпих, глухих та без’язиких, нехай побачать, як далеко вони
од правди постали, нехай почують iз мертвих уст твоїх твоє слово безсмертне...
Наш єси, поете, а ми народ твiй i духом твоїм дихатимемо у вiки й вiки...»
Після революції і громадянської війни, в 1923 році,
більшовики осквернили місце поховання Тараса Григоровича, скинувши величезний
пам’ятник-хрест, встановлений у 1884 році на народні гроші. Однак через 16
років в Каневі відкрили музей Тараса Шевченка, а на могилі встановили пам’ятник.
З цією подією пов’язана одна загадкова історія. Для того щоб гранітний
постамент з бронзовим монументом Кобзаря не розчавила труну, необхідно було
точно розрахувати місце його розміщення. Справа в тому, що згідно з козацьким
звичаєм могилу обклали камінням і надали їй форму кола. За багато десятиліть
він деформувався від дощів.
Тому була створена комісія із співробітників НКВС і
представників місцевої влади, під наглядом якої бурили землю, щоб знайти склеп.
Розкривши поховання поета і відкривши кришку труни, члени комісії побачили
металевий ящик, в якому виявили ще одну труну, з віконцем. Поруч лежав засохлий
вінок. Пізніше одна з жінок, яка була присутня при розтині могили, згадувала,
що «Шевченко лежав як живий». Але як тільки на обличчя поета потрапило повітря,
воно моментально стало просідати... У тому ж 1939 році вхід до склепу замурували
залізобетонною плитою.
Публіцист Ігор Суховий зауважив одну дуже важливу
деталь в нашій розмові: 22 травня 1861 відбулося перепоховання Т.Г.Шевченка, але
ніхто не звернув увагу на той факт, що в цей день відзначали свято Миколи
Чудотворця.
День Миколи Літнього є одним з найбільш шанованих
християнською церквою свят. Торжество приурочено до дня перенесення мощей
святого Угодника Миколи в місто Барі, що знаходиться в Італії. У православ’ї
Микола Чудотворець вважається покровителем дітей, закоханих пар, солдатів.
Крім того, Святитель є і захисником людей, які
незаслужено були покарані.
Слова «євгеніка» радянська наука і культура боялися як
вогню. Священного вогню. Благодатного.
Вони не хотіли визнавати наслідків своїх сатанинських
вчинків.
Як для мене це ні що інше – КАРМА. Тільки в нашому
випадку стосовно НАЦІЇ.
Та Ігор і народився в один день з Великим Тарасом – 9
березня.
Таких людей як Ігор треба не тільки чути і слухати, їх
треба записувати і розуміти.
Їм боляче. Їх НЕ розуміють. Вони не можуть прокричати
крізь покоління низькосортних «шарікових» до генетики Української Нації, яка ще
залишилася живою.
Їм дуже незатишно з владою. З продажною журналістикою-повією.
Але у таких людей на підсвідомості дух бунтарства. Шевченківський
дух! Український!
Їх не лякає масовість дурості і соціальної
короткозорості.
Їм тісно. Вони задихаються від неусвідомленості нашого
буття. Їм ця свідомість чужа.
Ігор бачить, куди ми йдемо, на жаль, не усвідомлюючи
своєї історії й культури.
Він дуже глибоко пережив епоху нашого народу і розуміє
гостро й інтуїтивно як треба розвиватися, щоб врятуватися від кармічних помилок
минулого.
Він реабілітує ціле покоління.
Він його чує.
Ми живемо в абсолютно різних світах.
Одні чують і співпереживають тому, що відбувається, інші
плескаються, метушаться, біжать і, голосно плямкаючи на похоронах і весіллях,
журяться про дні, що залишилися в далекому вчорашньому.
Життя одне. Матеріальне і духовне. Але які ж різні до
невпізнання відчуття!
– Кажіть правду!
– Какаяразніцаодіннарод!, – заволають ті, що плямкають
та метушаться.
Будьте низькопробною єхидиною з переламаною
НАЦІОНАЛЬНОЮ хребтиною, то навіть рідкісна жеківська сволота протягне вам свою
спітнілу і продажну руку.
І таким як він це болить. Коли в черговий творчий
сутінковий вечір він читає ПРОРОКА НАЦІЇ і порівнює з нескінченним хаосом
сьогодення.
Спадковість Нації в її культурі розуміння.
Євгеніка. Спадщина. Сповідь.
На тисячолітті епох. На могилах предків.
На маленьких українських церквах.
Але таких сильних і мужніх.
Патріотичний інтелект. Інтелектуальний патріотизм.
Як хочеться злій кремлівській сутності розділити це і
зіштовхнути один проти одного.
Сутність накопичувала ці навички 750 років.
Цей злий еґреґор
(бо для українців не є «духом-охоронцем») як чорна пляма і досі висить хмарою між нами і
сонечком.
Ось тому такі мудрі пілігрими, як Ігор Суховий, є
серед нас.
Вони хворіють і застуджуються нашої євгенікою.
Вони дбають і переймаються нашою Спадщиниою.
Вони, не замовкаючи, сповідуються.
Не поспішай, жовто-синій, сядь і вислухай кобзаря
своєї історичної євгеніки, може бути, і ти в руслі величезної річки УКРАЇНА
кармічно усвідомиш, як жили твої предки і чому ти тут.
Просто не поспішай. Присядь і задумайся.
Тільки дуже обережно: щоб Монастир, в який ти потрапиш,
не опинився притулком кремлівського диявола.
Авторська
програма Олега Володарського «СПОВІДЬ». Гість програми – Ігор Суховий
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.