На зйомках фільму «Урсус» - перший вихідний: у адміністрації – час оглянути локацій, у знімальної групи – поспівати на концерті, а у Тіми – відвідати місцеву колибу…
Україна,
Закарпатська область, Синевирська
поляна, о. Синевир
9:00
Вчорашній важкий переїзд з одної поляни
на іншу – з Поляниці до Синевирської
поляни - сторицею відкупився сьогоднішнім
ранком: округлі гори за вікном виросли
до великого, приємного розміру, повітря
стало таким смачним і густим, що його
можна було пити як вино, а сусідство з
озером Синевир давало непогані шанси
на отримання повноцінного естетичного
задоволення. Ідеальний комплекс для
душевної релаксації…
Власне,
Синевиру не звикати до знімальних груп:
позаминулого року тут знімався фільм
«Синевир» братів Альошечкіних, а минулого
– «Брати» Вікторії Трофіменко. Звісно,
для «Урсуса» знайшли іншу локацію, ніж
у попередніх фільмах: на помості перед
озером і на берегу. Отар Шаматава
запропонував фантастичну ідею, поставити
кран «Фільмотехніка» на острові посеред
озера, на його, так би мовити, зіницю, і
це будо б унікально – такого ще ніхто
ніколи не робив, зважаючи на завжди
маленький його розмір, а цього року
озеро зміліло, і його колись кількаметрова
суша, збільшилася в довжину до метрів
25-30-ти. Проблема була лише з плотом, який
за звичай перевозить до 10 людей з одного
боку озера на інше, кран же важить так
само, як 30 людей.
З
локацією проїзду Фоми, Нікі і Соні, коли
Фома вистрибує з фургончика і кричить:
«Центр Європи! Україна!», - було значно
легше, бо тут кожна ділянка гір може
бути центром, офіційно розташованим у
Рахові, з тою лише позитивною різницею,
що є можливість знімати і не має в кадрі
туристичного барахла з сотнями
різнонаціональних людей. Так, вибір
локації – це робота масштабна і
багатовекторна: щоб знайти щось
оригінальне і де нога людини не затоптала
всю природну красу, треба стати тими
орлами, які тут літають поміж Карпатами.
Готель
«Арніка» - це теж важливий вибір. В групі
80 чоловік, плюс ведмідь Тіма і з півтора
десятки машин, вмістити таку кількість
людей і техніки – а акторів поселити в
люксові номери, прописані у деяких як
вимога в контрактах – проблема, на
вирішення якої треба не менше часу, ніж
на вибір локацій. Тому готель в Синевирській
поляні був дуже доречний. Як наданий
вихідний. Після масової сплячки, люди
повиходили зі своїх барліг, а позаяк це
були не прості люди, а кіношники, їх
відпочинок переріс у імпровізований
концерт, дискотеку із світловими та
звуковими ефектами. Все почалося з
гітари, двох колонок і голосу самотнього
працівника департаменту звуку. Потім
до нього почали приєднуватися «світляки»,
механіки камери колеги, потім принесли
підсилювач, потім світло та димову
машину, і навіть машину, що робить сніг.
Все це переросло в концерт, ледве чи не
сільського значення – танцювали всі,
а ті хто жив в селі, і не зміг букти
присутнм на концерті, слухали його з
далеку – з відстані, гадаю, кілометра,
якщо не більше.
Потім
до відпочиваючих кіношників приєднався
дресирувальник Павло Вякін зі своїм
ведмедем Тімою. І цей момент став the
best moment in that day. Уявіть собі
таку картинку: стидять в колибі люди,
випивають собі, заїдають, і про гарне
розмовляють, тут відкриваються двері
і, замість людини, заходить ведмідь.
Перший сміх в тому, що група «Урсуса»
вже настільки звикли до Тіми, що на нього
звертають увагу лише щоб сказати «привіт,
Тіма» і відвернутися говорити собі
далі. Другий сміх – сміх для знаючих –
це коли Тіма, пройшовши повз всіх, встав
на задні лапи і оперся на барну стійку
так, як це роблять якісь ковбої у фільмах
про Дикий Захід. Офіціантки не очікували
ні такого клієнта, ні такої від нього
вправності, і зрозуміло, від жаху
поприсідали. Втім за хвилину, як справжні
професіонали, які в Карпатах бачили
різного штибу, розміру і претензій
відвідувачів, взяли себе в рук і навіть
наважилися видирати з-піл лапки Тіми
меню, - певно, для того, щоб розгорнуту
перед ним винну карту. Тіма вина не пив,
і навіть нічого м’ясного не замовив
(даремно, бо там були такі смаковиті
крученики!). Він пішов, але обіцяв
повернутися – зйомки з ним будуть
проходити за два дні в Ужгороді.
Цікаво,
що й цього вихідному дню виявилося
замало – фіналом став «раковий похід»:
заборона ловити рибу в озері Синевир
не розповсюджувалося на раків, тож
відпочиваючі кіношники виріши організувати
собі на вечір пиво з раками. І це виявилося
екстремальною і гумористичною вилазкою,
на кшталт, виходом за стіни окупованого
міста, з використанням моторизованої
техніки, високих чобіт, пластикових
пакетів та ліхтариків. Есктрім був
пов'язаний з вибором місця ловів, бо для
того, щоб добратися до поселення раків,
потрібно було спуститися з гори, як
Ганнібал з Альп , і тримаючи в одній руці
трофеї, а в іншій хто ліхтарик, хто руку
напарника, потім, після успішного
пограбування ворожого табору, знову
дряпатися на цю ж гору. В якийсь момент
ланцюжок сміливців луснув через триклятий
пакет, що прорвався в найбільш несприятливий
момент, і раки розлетілися горою, мов
бісер. Збирання на горі, в кущах та серед
дерев раків, які намагалися уникнути
ув’язнення, власне, й перетворилася на
шалено, гомерично смішну ситуацію.
Причому, самі раки до пива, як і саме
пиво, не були ціллю - пригода була тою
виснажливою спокусою, яка часом потрібна,
аби заснути. Гарний крайній момент
вихідного дня.
Ярослав
Підгора-Гвяздовський
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.