Ця стаття була написана три роки тому, але не втратила своєї актуальності і сьогодні.
2008 рік, відкриття у Львові Галицької жидівської кнайпи . Обурений світоглядним «месі джем» власників закладу ,
Ця стаття була написана три роки тому, але не втратила своєї актуальності і сьогодні.
2008
рік, відкриття у Львові Галицької жидівської кнайпи . Обурений
світоглядним «месі джем» власників закладу ,сформульованим у зверненні
до відвідувачів , я написав цю статтю, яка не була опублікована на
офіційному сайті ВО « Свобода» , через звинувачення мене у
антисемітизмі.
Питання Умані та хасидського свавілля в той період взагалі не обговорювалось і не піднімалося навіть на партійному форумі.
На той час голова партії О.Тягнибок ще не зустрічався із Надзвичайним
та Повноважним послом Палестини в Україні Др. Мохамедом
Аль-Асаадом(зустріч відбулась 6 вересня 2011 р та проходила у приміщенні
посольства Палестини в Києві на прохання пана посла), після якої
Тягнибок рушив свою «армію» у кількості 60 чоловік, зібрану у семи
областях, у «хрестовий» похід проти хасидів.
Але повернемося до
самої статті, яка була опублікована 27.10. 20008 р на сайті « Народна
правда», чим викликала незадоволення з боку партійного керівництва….
«23
жовтня 2008 року компанія «Мережа концептуальних авторських ресторанів
«ФЕСТ"» відкрила у Львові Галицьку жидівську кнайпу – туристичну
«родзинку» Міста Лева. Заклад, як видно з опису, концептуальний:
відвідувачі матимуть нагоду «приміряти пейси, скуштувати кошерної їжі» .
У Львові вже є один концептуальний заклад – відомий ресторан Криївка,
оформлений в «повстанському стилі». «Криївка – це попри заклад та
бізнес, це певний спосіб мислення та світосприйняття» – так пояснюється
на офіційному веб-сайті Криївки.
Галицька жидівська кнайпа також
має свій світоглядний «месідж», сформульований в зверненні до
відвідувачів. «Русини, Поляки, Жиди, Німці, Австрійці, Мадяри, Вірмени,
Цигани, Греки і Татари впродовж століть спільно творили Галичину – світ,
в якому не було зла. Королівства й цісарства приходили й відходили, а
Люди ся лишали. Народжувались Діти. Лунала дивна ґвара. У Місті не було
тісно народам, мовам і віруванням. Не бракувало місця для церков і
синагог, костелів і кірх» – така пасторальна картина замальовується на
початку звернення.
«Це був час великої Божої ласки» – кажуть
автори звернення. Втім, це, м'яко кажучи, брехня. Достатньо відкрити
підручник з історії України і почитати, наприклад, про
польсько-українські стосунки. Відкриваємо «Історію України» Ореста
Субтельного: у 1924-му польський уряд заборонив використання української
мови в урядових установах, українці не допускалися до Львівського
університету, в якому скасовувалися всі українські кафедри. З 1920-го
почалася колонізаційна політика щодо Галичини та Волині – за 18 років в
села і міста Східної Галичини та Волині прибуло 300 тисяч польських
колоністів – вони отримували найкращі земельні наділи, привілейовані
пости і щедру фінансову підтримку з боку уряду...
Дійсно, «час
великої Божої ласки»! Тільки для поляків, а не для українців... Якщо
«світом Кришталевих веж» називається час, коли українці були
пригнічуваними людьми другого сорту, то на яких позиціях стоїть автор!?
Явно не на українських.
Далі у зверненні йдеться про Голокост:
«Світ Кришталевих веж було знищено. У Катастрофі – Шоа – було вбито
цілий Народ». Тобто пригнічення українців ідилії не порушувало, а от
пригнічення євреїв розтрощило ідилію вщент... Фактично, згідно цього
звернення, катастрофою стали лише злочини нацистів проти євреїв, а
злочини поляків проти українців катастрофою не були. Бідували українці –
то нічого, все одно «Божа ласка», а коли біда прийшла до євреїв – то
вже «Катастрофа» і руйнація «світу»... Складається враження, що автор
звернення єдиною бідою Галичини вважає Голокост, а нищення українців
нацизмом і більшовизмом навіть не вартим згадки. Воістину, безодня
лицемірства!
Автор звернення взагалі втрачає почуття міри і пише:
«Абсолютне Зло було названо по імені і засуджено, але колись треба
зробити перший крок, чесно глянувши минулому в очі – і саме Українцям
належить відбудувати жидівські цвинтарі та синагоги, зруйновані
нацизмом». Так, ви прочитали те, що прочитали: «саме Українцям належить
відбудувати жидівські цвинтарі та синагоги, зруйновані нацизмом».
Українцям! Тим українцям, що у «світі Кришталевих веж» ходили в
польському ярмі, тим українцям, що так само гинули від рук нацизму... Не
згадавши ані єдиним словом про українські сльози і українську кров,
якими напоєна Галицька земля, автори звернення поклали на наші плечі
відбудовувати «світ Кришталевих веж», в якому було так добре жити...
євреям. Чому нам? «Бо ми відповідальні за майбутнє. Наших дітей.
Галицьких дітей – Самуелів Степановичів, Василів Рахмановичів, Іванок
Наумівен» – так відповідає українцям автор звернення.
Якщо
відкинути художні звороти, то ідейний «месідж» звернення Галицької
жидівської кнайпи звучить так: «Колись галицьким євреям було добре, але
нацизм все зіпсував. І тепер українці зобов'язані зробити так, щоби
галицьким євреям знову стало добре». Я вже бачу картинку, як єврей
ходить по Галичині і показує пальцем, де йому збудувати синагогу, де
йому відновити цвинтар, де йому відкрити кнайпу з кошерною кухнею... А
українці бігають слідом і будують, будують, будують, зводячи високі
«Кришталеві вежі» – настільки високі, щоби в них єврея не турбували
якісь там українці з своїми бідами і катастрофами...
В
прагненні створити г родзинку для львів'ян та гостей міста, компанія
«Мережа концептуальних авторських ресторанів «ФЕСТ"» вийшла далеко за
межі пристойності. Якщо ідейне послання Криївки ще можна розглядати в
контексті самоіронії, то ідеологічний зміст Галицької жидівської кнайпи є
образою національних почуттів українців. Заздалегідь попереджаємо: не
треба з нас ліпити печерних антисемітів, що образилися на кошерні страви
в меню або бутафорські пейси. Образливим для українців є звернення
Галицької жидівської кнайпи, в якому подається лицемірний сіоністський
погляд на історію і дискредитуються українці.
Щиро сподіваюся,
що виникнення і оприлюднення цього звернення є результатом помилки або
поспішності організаторів Галицької жидівської кнайпи, а не
цілеспрямованою образою національних почуттів українців та свідомою
наругою над національною справедливістю. Закликаю керівництво Галицької
жидівської кнайпи змінити текст звернення і публічно вибачитися перед
українцями за свою помилку.
Ви прекрасно розумієте, що бізнес – річ минуща, а вам в цій країні жити. Вам і вашим дітям.»
Галицькі
лідери ВО « Свобода» розповідаючи про меншовартість , захист
національних інтересів та неповагу з боку євреїв до українців в Умані,
дивним чином не помічають цієї проблеми у Львові.
п.Тягнибок,
зайдіть до жидівської кнайпи, замовте собі мацу, почитайте звернення до
відвідувачів власників закладу та залиште у спокої Умань та її
мешканців, які самі , без Ваших дурнуватих, провокаційних маршів ,
вирішать проблему хасидів та чиновницького свавілля української влади у
цьому місті.
Бен Гуріон говорив ,що найкращий метод підняття
сіоністської самосвідомості ,то перебрати на антисемітів сотню другу
міцних євреїв і зробити добрий погром ,наприклад в Умані.
Д.Снєгирьов.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.