Портрет сучасного Китаю
Темна кімнатка, на підлозі
стоїть старенький телевізор, біля нього лежить матрац, далі лежить обшарпаний
іграшковий песик, у магазинному візку
лежить сповита дитина. У картонних стінах пробиті дірки, з яких лунають дивні
звуки. Якщо підійдете ближче зможете побачити дивні фільми. Сусідня кімната –
зелена, великі дерева, під ногами м`яка трава, дві лавки навпроти, на одній стоїть ноутбук,
на іншій лежать журнали.
Ця картина спершу викликає
дикий жах, потім пригнічення,і врешті – решт
жаль. Враження таке що ти знаходишся у коробці, а над тобою проводять
досліди. Саме так на перший погляд виглядає інсталяція китайської художниці Цао
Фей.
Проект «RMB City 2007-2009» був задуманий
художницею як портрет сучасного Китаю, що відображає всі його характерні риси,
періоду «реформ і відкритості». RMB City (RMB —скор. Від renminbi —національна валюта Китаю, також відома як юань)-
це віртуальне місто створювалось упродовж двох років.
Наблизившись до стіни, у дірці ви побачите
тривимірну, анімовану, фантастичну споруду, що нагадує архітектуру китайського
міста. У фільмах до речі зображені, деякі конкретні реалії, наприклад стадіон
який побудували у Пекіні спеціально для Олімпійських ігор у 2008 році. У цьому
віртуальному просторі наявні символи, які асоціюються з цією країною. Над
містом на будівельному крані висить величезна панда, а із води виринає затонула
статуя Мао.
Місто Цао Фей – інтерактивне. Вона показує що в
ньому може опинитися кожний. Основна тема всіх її робіт – це сучасна людина у
свті стрімкої глобалізації. Людина у світі нав`язаної думки, яка залежить не від себе, а від чужих
бажань і фантазій. Виставка становить собою фантастичні об’єкти, які живуть і
співіснують з реальним життям.
Вражаючим є зображення жінки, яка тримає на руках
маленьку дитину. ЇЇ очі сповнені дикою порожнечею, яка виривається на зовні.
Цао Фей – талановитий митець. Вона не тільки
викриває жахливі реалії сучасного життя, але й змушує задуматись над майбутнім.
Інсталяція викликає бурхливу реакцію, і змушує задуматись над тим що буде далі.
Можливо на тлі інших представників свого покоління
художниця виглядає набагато більш «критичною»- завдяки тому що звертається до
дослідницького, соціального заангажованого мистецтва. Проте це не зменшує її шансів
перетворитися на «національний бренд» сучасного, більш ліберального Китаю.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.