11 листопада 2016 року в Національній опереті України відбулася прем’єра всесвітньовідомої оперети Імре Кальмана «Графиня Маріца»
Оперету «Графиня Маріца» називають
«угорською рапсодією» завдяки численним чардашам та угорським мотивам.
На постановку цієї оперти отримана ліцензія від правонаступників Імре
Кальмана (дочки Івонни Кальман).
«Графиня Маріца» буде представлена
глядачу в новій інтерпретації: перероблене лібрето (за мотивами п’єси
Ю. Браммера та А. Грюнвальда), абсолютно новий поетичний текст музичних
номерів, дописані окремі сцени, відриті купюри оригінального
кальманівського клавіру, введений балетний дивертисмент.
Перед початком прем’єри відбулася
прес-конференція, у якій взяли участь: керівник Національної оперети,
режисер-постановник н.а. України Богдан Струтинський, лібретист Яна Іваницька, диригент-постановник н.а. України Святослав Литвиненко, художник постановник з.д.м. України Олександр Білозуб, балетмейстер-постановник з.а. України Вадим Прокопенко, хормейстер-постановник з.д.м. України Ігор Ярошенко, артисти Національної оперети України.
На прес-конференції був присутній Надзвичайний і Повноважний посол Угорщини в Україні Ерно Кешкень.
У вечір прем’єри в Національній
опереті відбулася ще одна подія – виставка картин молодого талановитого
художника Ярослава Стеценко, який на прес-конференції подарував свої
роботи пану послу Угорщини в Україні та театру оперети
Нова сценічна версія «Графині Маріци» надзвичайно динамічна, наближена до сучасного глядача. «Ми
маємо грати про наше сьогодення, бо в театрі не може бути неактуальних
фраз» — сказав режисер-постановник на першій репетиції. Втім, незважаючи
на те, що герої обговорюють цілком «гарячі» проблеми інфляції,
девальвації, оптимізації та економічних реформ, глядач поринає у
вишуканий світ дворянського життя, прикрашений понад 350-ма розкішними
костюмами, створеними для цієї постановки. Угорське «коріння» оперети
підкреслюється у сценографії, в якій домінує магічний синій колір
всесвітньої злагоди, котрий часто зустрічається в народних костюмах
Угорщини. У просторі використовується принцип угорської вишивки та
австрійського модерну. В другому акті, у сцені «Орфеуму» хореографічний
дивертисмент представлений як своєрідний угорський канкан.
Музика «Графині Маріци» — це низка визначених часом шлягерів. Водночас – надзвичайно складна для виконання.
Величезний діапазон сольних номерів, розгорнуті масові фінали, що не
поступаються оперним. Після створення цієї оперети Імре Кальман
зізнався: «Звичайно, найскладнішим було написати оперету після «Графині
Маріци»!
Цього вечора в Національній
опереті був аншлаг. Глядацька зала була переповнена шанувальниками
музичного мистецтва. Угорська «Графіня Маріца» в українському виконанні
зачарувала глядачів.
Рубрика "Блоги читачів" є майданчиком вільної журналістики та не модерується редакцією. Користувачі самостійно завантажують свої матеріали на сайт. Редакція не поділяє позицію блогерів та не відповідає за достовірність викладених ними фактів.