Передумови творчості

14 февраля 2009, 14:45
инженер
0
50

Передумови творчості

Для більшості людей одним із аспектів знайомства з творчістю митця є питання: де той первинний крок у світогляді, що допоміг людині стати фотографом, художником, письменником?... Це питання було одним з головних на представленні робіт Олександра Панова – в рамках традиційних „Зустрічей з майстром” – в перший четвер місяця, 5 лютого. Олександр народився в Москві. Навчався в Петербурзькій Вищій Духовній Семінарії, на філософсько-богословському факультеті. Потім – оскільки не мав наміру ставати священиком – перейшов до Українського католицького університету у Львові. Зараз працює більд-редактором газети „Вечерние вести”. Мабуть, його творчість така сама незвична, як і сам шлях до неї. Зі слів автора, - „більшість фотографів розпочинали з плівки, а потім переходили на „цифру”. В мене цей шлях був дещо у зворотному напрямку: спочатку познайомився з цифрою, а потім почав переходити на плівкові технології”. Олександр продемонстрував ряд своїх серій - „New Lemberg City”, „Небезіменні”, „Часи”, „Ігри”, роботи з тільки-но розпочатих серій, а також ряд відеоробіт. „New Lemberg City” – серія незвичайних чорно-білих колажей, що складається з 20 робіт. Вони – неначе синтез минулого і сучасності. За допомогою колажу, автор переніс львівські скульптури з вікового спокою в сучасний, буденний ритм життя. Ось кам’яний лев відпочиває на трамвайних рейках, постаті скам’янілі постаті людей і святих –або займають місце в трамваї, або ловлять маршрутне таксі, виходять з вареничної або гральних автоматів....За своїм настроєм серія, як і більшість робіть Олександра – дещо іронічна, і...філософська. Оскільки світлини чорно-білі – в глядача не виникає якогось різкого дисонансу. Олександр Панов так сказав про цю серію: „На світлинах - Львів у Львові”. Доречи, ця серія експонувалась у Львові – у вересні 2007 року в Музеї ідей. Серія „Ігри” також є художнім переосмисленням сенсу буття – також з великою часткою м’якого, іронічного гумору.. Ось збільшенні пальці рук стоять біля Зимового Палацу, або як іграшки переставляють машини ДПС...Зразу згадується класичне: „Что наша жизнь – игра...”. Автор каже про ці роботи так: - Мої друзі шуткували: „Олександр, перестань гратись у Бога...” Серія „Часи” – серія колажів, де автор – за допомогою також жанру колажу – „накладує” циферблати годинників на деталі будівель або на побутові сценки з життя міста...Виходить такий собі „жанрово-годинниковий жанр”... Ця серія була (роботи демонструвались за допомогою проектора) повторена на „біс!”. Серія „Небезіменні” – чисто документальна серія, присвячена львівським безхатченкам, які знайшли прихисток в домі місії „Еммануїл” – де вони працюють і живуть такою собі комуною. Як логічне закінчення серії автор показав фоторепортаж з відкриття виставки в Музеї ідей, де були присутні і самі живі її герої. Олександр Панов продемонстрував також декілька відеоробіт – від традиційного відео- монтажу їх відрізняє, що це...фотомонтаж: фотографії, „склеєні” у відеофайл. Тематика – також широка – від боді-арту до замальовок-подорожей у символізм 20-х...Вражає титанічний об’єм праці – адже скільки фотографій потрібно навіть для двохвилинного ролику. Аудиторія тепло сприйняла виставку. Основне питання, - навіть у неформальній частині спілкування (автор показав ще й друковані світлини) - яке найчастіше звучало від глядачів: „Як навчання в семінарії вплинуло на Вашу творчість?” Основний зміст відповіді був таким: на мою творчість постійно впливало життя, а навчання було частиною... Недзельницький Андрій
Рубрика "Я - Корреспондент" является площадкой свободной журналистики и не модерируется редакцией. Пользователи самостоятельно загружают свои материалы на сайт. Редакция не разделяет позицию блогеров и не отвечает за достоверность изложенных ими фактов.
РАЗДЕЛ: Новости Украины
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.