Члени команди Януковича діють за написаним ним же сценарієм

29 сентября 2011, 17:11
Журналіст, сценарист документального кіно, автор козюльок.Голова Незалежної медіа-профспілки України. Персональний сайт:www.luka
0
1157

Враження від поїздки до Кернеса


Донедавна говорили: «Кажемо «Кернес» – маємо на увазі «Добкін», кажемо «Добкін» – маємо на увазі «Кернес». Тепер вже це необов’язково. Згадуючи харківського міського голову, зараз можемо мати на увазі вже Самого, тобто Віктора Федоровича Януковича. Бо словеса їхні та й підходи до справи схожі як дві краплі води. Досить лише згадати Юлію Тимошенко. Її судять, а глава держави, який підпорядкував собі всю судову систему влади, розповідає байки про те, що суд у нас незалежний, він не має на нього впливу і аж ніяк не пов'язаний з тим, що відбувається в суді. Так само і Геннадій Кернес – міський голова Харкова.

Щоправда, йдеться вже не про суд над політичним опонентом, а про закриття за короткий проміжок часу аж трьох харківських телевізійних мовників – АТН, «Фори» й А/ТВК. За дивним збігом обставин закриті канали були опозиційні до влади і, зокрема, до Геннадія Кернеса. Тим часом сам він розповідає про те, що міська влада не має змоги впливати на господарські процеси, мовляв, це суперечить закону. Вона має створити майданчик для гри і стежити за тим, щоб гра відбувалася за правилами. Такими правильними думками міський голова Харкова ділився з учасниками місії громадських організацій, яка 27 вересня перебувала у місті з метою вивчення ситуації і членом якої був ваш покірний слуга.

 У правдивості харківського міського голови ми мали змогу переконатися уже в день візиту і наступного після нього дня. В харківських теленовинах показали репортаж про наш візит до мерії, і там прозвучала інформація, яка нас трохи здивувала: нібито на наше прохання зустріч із міським головою була закритою для преси.  

Насправді, ми таких вимог не висували. Це була ініціатива прес-служби мера. З сюжету випливає, що начебто учасники місії погодилися з тим, що в ситуації з телеканалами винні виключно власники, себто причиною відключення стала корпоративна суперечка. Таке висвітлення нашої позиції, м’яко кажучи, є перебільшенням. «Учасники місії не поділяють позиції, що припинення мовлення трьох телеканалів спричинене суто господарськими відносинами», – сказано в нашій заяві за підсумками поїздки. Шановний міський голова, певна річ, може сказати, що в його з нашою демократичній країні є свобода слова і він не має права втручатися у роботу ЗМІ. Вони, мовляв, кажуть те, що їм заманеться. Але за дивовижним збігом обставин канал цей контрольований міською владою.

 Наступного після нашої зустрічі дня Геннадій Кернес заявив у міськраді, що його ніхто не запросив на круглий стіл, під час якого ввечері, за участю харківських журналістів і учасників місії, обговорювалася ситуація, що склалася. Насправді модератор зустрічі у мерії ведучий програми «Свобода слова» на каналі ICTV Андрій Куликов запрошував усіх присутніх представників влади.

 Після завершення зустрічі прес-служба мерії поширила інформацію про те, що ми не виявили зацікавлення в документах, запропонованих мером. Нам і справді було обіцяно надати документи, які проливали би світло на сутність конфлікту. Але нам їх ніхто не надав. Тоді як від самих телеканалів ми отримали акуратні пакети документів, з яких можна сформувати уявлення про конфлікт. Чого б нам відмовлятися від документів Кернеса?

У всій цій історії, як з’ясувалося, чимало дивовижних збігів обставин. Наприклад, скаргу про те, що сигнал телеканала АТН шкідливо впливає на її здоров’я подала дівчина, яка, знову ж таки за дивним збігом обставин, виявилася лідеркою молодіжного крила Партії регіонів, тобто партії, членом якої є міський голова.

 Харківські провайдери спершу погоджувалися передавати сигнали трьох згаданих телеканалів, але тільки-но доходило до справи, швиденько відмовлялися від свого слова. Певна річ, за тим самим збігом обставин.

Чомусь всі ці з’ясування стосунків із телеканалами відбувалися саме тоді, коли Верховна Рада того тижня відмовилася підтримати законопроект про мораторій на перевірку ЗМІ під час передвиборчої кампанії. А вже цього тижня неугодний владі телеканал ТВі отримав попередження від Нацради безглузде попередження, після чого може бути закритий.

Що за дивовижні обставини такі? Висловлю припущення, що до парламентських виборів 2012 року лишилося зовсім мало часу. А влада нічого не може пред’явити народові. Ось і вживає заходи, спрямовані на зачищення інформаційного простору, щоби жодна опозиція не сміла й пари з уст пустити на владу. Я чомусь не сумніваюся, що подібні обставини складуться ще не в одному регіоні країни.

Український тиждень

Рубрика "Я - Корреспондент" является площадкой свободной журналистики и не модерируется редакцией. Пользователи самостоятельно загружают свои материалы на сайт. Редакция не разделяет позицию блогеров и не отвечает за достоверность изложенных ими фактов.
РАЗДЕЛ: Журналисты
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.