Вінницькі телеканали аномально прихильні до Порошенка і Гройсмана

9 сентября 2014, 17:06
0
20

Кримські телеканали з готовністю ретранслюють посили Кремля, а вінницькі демонструють анормальну прихильність до Порошенка та Гройсмана.

Такі результати моніторингу теленовин регіональних телекомпаній за 7–12 липня 2014 року оприлюднено на сайті «Телекритика» http://osvita.mediasapiens.ua
«Телеканали Вінницької області «Вінтера» та «Віта», здебільшого, на догоду місцевим можновладцям, випустили в ефір відповідно по 18% та 13% джинси. Зафіксовано анормальну прихильність вінницьких телеканалів до своїх земляків у владі найвищого ешелону — Президента Петра Порошенка та віце-прем’єра Володимира Гройсмана, яких запоєм «поминали» в новинах з приводу і без. Тож спало на думку крамольне: чи не так починаємо ростити януковичів?... У Криму зафіксовано 37%-відсотковий показник переважно антиукраїнської джинси в суспільно-політичних новинах. Це свідчення повернення тамтешнього телебачення від стандартів професійної інформаційної журналістики до радянського формату пропагандиста й агітатора», - зауважили у аналітичному звіті експерти «Телекритики».

Загалом, на їх думку, початок липня для регіональних каналів став свого роду лакмусовим папірцем, - періодом, який наочно продемонстрував, як і наскільки телевізії резонують у відповідь на запити трансформованого суспільства. «Президентські вибори минули і суспільні хвилі, збурені ними, теж. Відтак життя, якщо не зважати на війну на сході, повернулось у звичну колію. Звісно, за винятком окупованого Криму, де телевізійна реальність вибудувалася за російськими нормами», - підсумовують монітори.

Вони наводять приклад «Чорноморської ТРК», що намагалася створювати збалансований інформаційний продукт, і за це, власне, «поплатилася» - (майно компанії було заарештовано, а на ефірних частотах каналу мовить «Россия 24»). «Натомість «Неаполь», а особливо «ДТРК Крим» запрацювали за нормами та законами нового режиму. Вони з готовністю ретранслювали посили Кремля, зображаючи українських громадян монстрами, фашистами, а Україну — ворогом №1», - констатували експерти.

Водночас, вони засвідчили нульові показники джинси на регіональних каналах материкової України, включених до моніторингу. Зокрема, вперше аж чотирьох телекомпаніях - сумських ОДТРК та «Академ-ТВ» і львівських ZIK та «Новий канал». Якщо у травні зважені регіональні показники коливались від 5 до 16 відсотків, то в липні ця амплітуда збільшилась від 1 до 16%. Причому львівські, сумські та харківські медійники припустилися ознак замовності лише в 1–5% матеріалів.

Довідка. Із узагальненим моніторингом матеріалів із ознаками замовності (або цензури) на місцевих телеканалах можна ознайомитись на сайті «Телекритики». Моніторились телеканали АР Крим («Чорноморська ТРК», «Неаполь», «ДТРК Крим»), Львова (ZIK, «Новий канал», ТРК «Львів»), Харкова (ХОДТРК, 7 канал, Simon), Вінниці (Вінницька обласна державна телерадіокомпанія «Вінтера», телеканал «Віта») й міста Суми (Сумська обласна державна телерадіокомпанія, ТРК «Відікон», «Академ ТВ»). Методологія моніторингу новин на місцевих телеканалах аналогічна методології моніторингу новин на загальнонаціональних каналах.
Рубрика "Я - Корреспондент" является площадкой свободной журналистики и не модерируется редакцией. Пользователи самостоятельно загружают свои материалы на сайт. Редакция не разделяет позицию блогеров и не отвечает за достоверность изложенных ими фактов.
РАЗДЕЛ: События в Украине
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.