Проект Пеггі

29 июля 2013, 11:44
Галерист
0
1166
Проект Пеггі

Прихильникам мистецтва, туристам і тим, кого цікавлять незвичайні бізнес-ідеї, присвячується

Арт-туризм - давнє моє і Юлине хобі. Цього червня ми перетнули всю Європу. Звичайно не оминули і романтичну Венецію.


Одне з найпопулярніших місць у Венеції – Палаццо Веньєр дей Леоні, побудоване у XVIIIст. Щороку його відвідує близько 400 тис. туристів. Тут зібрані одні з кращих світових експонатів сучасного мистецтва Європи і Америки: футуризм, кубізм, модернізм, сюрреалізм , абстракціонізм.

У музеї


 Серед 300 робіт, представлених на виставці – самі шедеври – Пікассо, Леже, Северіні, Мондріан, Кандінський, Міро, Клеє, Ернст, Магрітт, Далі, Малевич, Поллок, Брак, Бранкуззі. Цей палаццо більш відомий під назвою Музей Пеггі Гуггенхайм. Захоплення тут заслуговують не тільки витвори майстрів, а власне історія життя і особистість самої Пеггі – засновниці музею.


Париж, 1939 рік, Друга світова. Люди їдуть геть з міста, рятуючись від армії Гітлера. В цей час заповзята і одержима Пеггі Гуггенхайм прямує до Парижу. Тут вона оперативно і активно скупає за безцінь роботи митців-авангардистів. Наділена спадковим чуттям роду євреїв-багатіїв Гуггенхаймів, Пеггі знає, що політична криза – саме час робити гроші та інвестиції. Але не матеріальний інтерес керує цією жінкою. Мистецтво – це пристрасть, божевілля і хвороба її життя. Дирекція Лувру відмовляє пані Гуггенхайм у допомозі евакуювати роботи, вважаючи їх сумнівними. Свої скарби, своїх дітей – новопридбану колекцію – Пеггі ховає від окупантів у корівнику, а потім таємно переправляє у трюмі корабля до Нью-Йорку. Вона покинула Париж за два дні до приходу сюди німецької армії. У спокійній і ситій Америці шедеври миттєво дорожчають у рази.

Енергійність, мертва ділова хватка, сила, рішучість були закладені у Пеггі генетично. Додайте до цього коктейлю сімейні дивацтва, божевільне захоплення мистецтвом і чоловіками – і перед вами пані Гуггенхайм, революціонерка в консервативному світі мистецтва, янгол-охоронець поки що невизнаних геніїв. Її дядечки були мультимільйонерами. Проте від збанкрутілого батька, який залишив сім’ю і врешті загинув на Титаніку, Пеггі унаслідувала відносно скромні по міркам Гуггенхаймів статки – 400 тис. доларів.

Вона підтримувала і скуповувала авангардних художників, коли світ їх м’яко кажучи, не визнавав. Нині її колекція за самими скромними підрахунками коштує сотні мільйонів доларів. В свій час вона не витрачала на роботи більше $2000. Пеггі була закохана в мистецтво, схиблена на мистецтві і ладна на все, аби отримати необхідний їй витвір. Щоб заволодіти роботами скульптора Костянтина Бранкузі, Пеггі свого часу навіть збиралася вийти за нього заміж.

Смак Пеггі не був досконалим, але вона добре розбиралась в людях і оточувала себе освіченими, талановитими радниками. Майже всіх коханців, офіційних чоловіків, друзів Пеггі підтримувала матеріально . За це вони кожен по-своєму слугували на благо мистецтва в цілому і Пеггі зокрема. Перший її чоловік Лоренс Вейль, невдаха і гуляка, відкрив для Пеггі, вихідці з консервативної американської сім’ї, двері в богемне життя Парижу. Другим чоловіком Пеггі став письменник, який не писав, Джонні Холмс . Він пиячив, витрачав її гроші і врешті загинув в автомобільній катастрофі, проте встиг навчити дружину розбиратися в мистецтві. Далі були талановиті коханці сюрреаліст Марсель Дюшан, схиблений і геніальний митець Ів Тангі, письменник Семюель Беккет, один з кращих арт-експертів того часу Герберт Рід. Саме Рід, до чиєї думки Пеггі уважно прислуховувалася, радив їй, які роботи слід купувати. Третім офіційним чоловіком велелюбної Пеггі став великий сюрреаліст Макс Ернст. Саме з ним з окупованої Франції жінка їде до Нью-Йорку, щоб після війни у 1946 році повернутися до Європи, заснувати свій легендарний музей, жити у ньому серед картин і увійти в історію.

Макс Ернст, художник-сюрреаліст, третій чоловік Пеггі


Саме завдяки пані Гуггенхайм світ дізнався про Джексона Поллока. Пеггі створила йому умови життя, в яких художник міг не замислюватися про фінансові проблеми. Коли на Венеціанській бієнале павільйони представляли лише держави, Пеггі у 1948 році вистачило сміливості і сил  виставити свою приватну колекцію.

Джексон Поллок, всесвітньо відомий художник-абстракціоніст, підопічний Пеггі


Секрет успіху Пегі Гугенхайм – геніальне бізнес-чуття та безмежна пристрасть до своєї справи. Краса в’яне , гроші знецінюються, з карти світу зникають держави, а на їх місці зявляються нові. Мистецтво вічне. Пеггі Гуггенгайм – дочка збанкрутілого багатія, не красуня, не зірка кіно, творила історію сучасного мистецтва і сама увійшла у неї.

Впевненний, і в Україні найближчим часом з’являться такі ж пристрасні особистості. Адже нинішній момент для нашого мистецтва – переломний. Це момент становлення. Наше мистецтво виходить за рамки запилених музеїв, звільняється від стереотипів, вливається в глобальний світовий процес. Сподіваюсь проект Пеггі надихне наших співвітчизників творити власну мистецьку історію.  


Фото з музею Пеггі Гуггенхайм










Рубрика "Я - Корреспондент" является площадкой свободной журналистики и не модерируется редакцией. Пользователи самостоятельно загружают свои материалы на сайт. Редакция не разделяет позицию блогеров и не отвечает за достоверность изложенных ими фактов.
РАЗДЕЛ: Бизнес-блоги
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.